crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 744929

Zbornik radova

Autori: Černja, Iva; Babarović, Toni; Šverko, Iva
Naslov: Profesionalna zrelost učenika osnovnih škola i njezin odnos s diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa
( Career maturity of students in higher grades of primary schools and its relationship with differentiation and consistency of professional interests )
Izvornik: 21. dani Ramira i Zorana Bujasa - Program i sažeci priopćenja / Kuterovac Jagodić, Gordana ; Erceg Jugović, Inja ; Huić, Aleksandra (ur.). - Zagreb : Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet, Odsjek za psihologiju , 2013. 131-131 (ISBN: 978-953-175-463-7).
Skup: 21. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 11-13.04.2013.
Ključne riječi: Profesionalna zrelost; profesionalni interesi; diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa
( Vocational maturity; vocational interests; differentiation and consistency of vocational interests )
Sažetak:
Profesionalna zrelost je spremnost pojedinca za donošenje dobro informiranih, dobno prikladnih profesionalnih odluka. Ona predstavlja mjeru u kojoj je pojedinac sposoban samostalno donijeti odluke o svojoj karijeri, prikladne za njegovu dob. Cilj ovog rada je utvrditi povezanost profesionalne zrelosti učenika viših razreda osnovnih škola sa sekundarnim konstruktima Hollandove teorije - diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa. Testirana je teorijska pretpostavka da su diferenciranost i konzistentnost profesionalnih interesa, jednako kao i profesionalna zrelost, mjere stupnja profesionalnog razvoja. Na uzorku učenika, petih, šestih, sedmih i osmih razreda oba spola (ukupni N=528) primijenjen je Test informiranosti o zanimanjima (TIZ), koji mjeri kognitivnu komponentu profesionalne zrelosti. Kao mjera RIASEC tipova interesa primijenjen je Slikovno-opisni upitnik interesa (SLOPI), koji predstavlja mjeru interesa namijenjenu mlađoj populaciji. Na temelju rezultata Slikovno- opisnog upitnika interesa, izvedene su višestruke operacionalizacije konstrukta diferenciranosti i konzistentnosti profesionalnih interesa. Dobiveni rezultati pokazuju blagu povezanost profesionalne zrelosti s diferenciranosti profesionalnih interesa, dok hipoteza o postojanju povezanosti profesionalne zrelosti i konzistentnosti profesionalnih interesa nije potvrđena. U istraživanju su utvrđene i neke spolne razlike u odnosu između profesionalne zrelosti i navedenih pokazatelja strukture interesa. Diferenciranost profesionalnih interesa s profesionalnom zrelosti niže je povezana u uzroku učenica, nego u uzorku učenika. Na osnovi rezultata, zaključeno je da je ispitivanje profesionalne zrelosti nužan aspekt profesionalnog savjetovanja u osnovnim školama, jer ni profili interesa ni mjere njihove strukturiranosti ne pružaju dovoljno informacija o stupnju profesionalnog razvoja učenika.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://psihologija.ffzg.unizg.hr/uploads/Lx/-l/Lx-lAygShM2CsdeMO5mW8g/DRZB2013_knjiga-sazetaka-corr.pdf
Upisao u CROSBI: Iva Černja (icernja@hrstud.hr), 29. Pro. 2014. u 21:26 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4