Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Provjera metrijskih karakteristika švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece (CROSBI ID 214808)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Sindik, Joško ; Glibić, Mirela ; Briški, Marijana Provjera metrijskih karakteristika švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece // Holon, 4 (2014), 2; 432-458

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Glibić, Mirela ; Briški, Marijana

hrvatski

Provjera metrijskih karakteristika švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece

Kompetencija je „sposobnost na djelu“, sposobnost koja se prepoznaje u određenoj aktivnosti, dok formiranje kompetentnog pojedinca započinje već u predškolskoj dobi. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi metrijske karakteristike Skale procjene kompetencija (SPK), nastale na temelju praktičnih iskustava u švicarskom kantonu Glarus, koja opisuju pripremljenost djece za polazak u školu. Ispitan je uzorak od djece polaznika četiri dječja vrtića u Zagrebu, Splitu i Ivanić Gradu, prosječne dobi 6, 26  0, 42 godine, od toga 112 djevojčica i 146 dječaka. Karakteristike ponašanja djece primjenom SPK procjenjivalo je 60 odgojiteljica djece iz 30 odgojnih skupina svih dječjih vrtića. Postoji pozitivna, iako niska do srednje visoka povezanost između procijenjene razine dječjih kompetencija. Sve čestice svih subskala SPK zadovoljavajuće saturiraju pripadne glavne komponente. Međutim, SPK pokazuje nešto lošiju osjetljivost. Preliminarna provjera SPK pokazala je da njena primjena na uzorku predškolaca u Hrvatskoj daje valjane i pouzdane rezultate te kao takva može pomoći procjeni spremnosti pojedinog djeteta za školu. Skala je osjetljivija u području nižih razina kompetencija, što omogućuje identifikaciju djece sa slabije razvijenim kompetencijama, ali ne i u procjeni najkompetentnije djece.

odgovornost; predškolska djeca; socijalne i obrazovne kompetencije

nije evidentirano

engleski

Examination of the Metric Characteristics of a Schwitzerland Competence Assessment Scale as an Indicator of School Readiness of Preschool Children

nije evidentirano

responsibility; preschool children; social and educational competences

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (2)

2014.

432-458

objavljeno

1848-3518

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija, Etnologija i antropologija

Poveznice