crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 745171

Časopis

Autori: Sindik, Joško; Glibić, Mirela; Briški, Marijana
Naslov: Provjera metrijskih karakteristika švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece
( Examination of the Metric Characteristics of a Schwitzerland Competence Assessment Scale as an Indicator of School Readiness of Preschool Children )
Izvornik: Holon - postdisciplinaran znanstveno-stručni časopis (1848-3518) 4 (2014), 2; 432-458
Vrsta rada: prethodno priopćenje
Ključne riječi: odgovornost; predškolska djeca; socijalne i obrazovne kompetencije
( responsibility; preschool children; social and educational competences )
Sažetak:
Kompetencija je „sposobnost na djelu“, sposobnost koja se prepoznaje u određenoj aktivnosti, dok formiranje kompetentnog pojedinca započinje već u predškolskoj dobi. Glavni cilj istraživanja bio je utvrditi metrijske karakteristike Skale procjene kompetencija (SPK), nastale na temelju praktičnih iskustava u švicarskom kantonu Glarus, koja opisuju pripremljenost djece za polazak u školu. Ispitan je uzorak od djece polaznika četiri dječja vrtića u Zagrebu, Splitu i Ivanić Gradu, prosječne dobi 6, 26  0, 42 godine, od toga 112 djevojčica i 146 dječaka. Karakteristike ponašanja djece primjenom SPK procjenjivalo je 60 odgojiteljica djece iz 30 odgojnih skupina svih dječjih vrtića. Postoji pozitivna, iako niska do srednje visoka povezanost između procijenjene razine dječjih kompetencija. Sve čestice svih subskala SPK zadovoljavajuće saturiraju pripadne glavne komponente. Međutim, SPK pokazuje nešto lošiju osjetljivost. Preliminarna provjera SPK pokazala je da njena primjena na uzorku predškolaca u Hrvatskoj daje valjane i pouzdane rezultate te kao takva može pomoći procjeni spremnosti pojedinog djeteta za školu. Skala je osjetljivija u području nižih razina kompetencija, što omogućuje identifikaciju djece sa slabije razvijenim kompetencijama, ali ne i u procjeni najkompetentnije djece.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija,Etnologija i antropologija
URL Internet adrese: http://hdi.hr/holon/
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Provjera metrijskih karakteristika švicarske skale procjene kompetencija kao pokazatelja spremnosti za školu predškolske djece
Upisao u CROSBI: Joško Sindik (Josko.Sindik@inantro.hr), 31. Pro. 2014. u 18:29 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4