Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasija među školskom djecom (CROSBI ID 214947)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Krulić, Kristina ; Velki, Tena Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasija među školskom djecom // Život i škola = Life and school, 2 (2014), 32; 27-42

Podaci o odgovornosti

Krulić, Kristina ; Velki, Tena

hrvatski

Ispitivanje povezanosti emocionalne inteligencije i nasija među školskom djecom

Velik broj istraživanja koja se bave problematikom vršnja!kog nasilja nastoji otkriti zaštitne faktore koji će smanjiti njegovu učestalost, a jedan je od tih faktora i emocionalna inteligencija. Dosadašnja istraživanja pronašla su najznačajniju povezanost vršnjačkog nasilja sa sposobnošću upravljanja emocijama, sposobnošću zauzimanja tuđe perspektive te sposobnošću prepoznavanja i razumijevanja osjećaja, no dobiveni rezultati razlikuju se ovisno o metodama korištenim za operacionalizaciju vršnjačkog nasilja i emocionalne inteligencije. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti postoji li povezanost između nasilnog ponašanja i emocionalne inteligencije kod djece osnovnoškolske dobi. U tu su svrhu na uzorku od 158 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole (50% djevojčica i 50% dječaka) primijenjeni Upitnik o nasilju među školskom djecom – samoprocjena djece (UNŠD), Upitnik o nasilju među školskom djecom – procjena nastavnika (UNDŠ-N), Test emocionalne inteligencije (ATTEI) i Upitnik emocionalne regulacije i kontrole (ERIK). Dobiveni rezultati potvrđuju postojanje negativne povezanosti između emocionalne inteligencije (ATTEI) i stupnja počinjenog nasilja procijenjenog i od strane učenika i od strane nastavnika, no nije potvrđena statistički značajna povezanost sa stupnjem doživljenog nasilja. Također je utvrđena pozitivna povezanost nemogućnosti emocionalne regulacije i kontrole (ERIK) i stupnja doživljenog i počinjenog nasilja procijenjenog od strane samih učenika, dok nema značajne povezanosti s procjenama nastavnika. Utvrđena odstupanja od dosadašnjih istraživanja mogu se objasniti neutvrđenošću jasne povezanosti između doživljenog nasilja i emocionalne inteligencije, različitim metodama za procjenu emocionalne inteligencije i vršnjačkog nasilja te nepostojanjem jedinstvenog kriterija za određivanje točnog odgovora u ATTEI-u. Preporuka za buduća istraživanja ide u smjeru uspoređivanja rezultata na različitim mjerama procjene oba konstrukta s ciljem provjere važnosti uloge različitih sposobnosti u okviru emocionalne inteligencije za predviđanje i objašnjavanje pojave vršnjačog nasilja.

vršnjačko nasilje; emocionalna inteligencija; metode procjene; počinjeno nasilje; doživljeno nasilje

nije evidentirano

engleski

Study of relationship between emotional intelligence and violence among schoolchildren

nije evidentirano

peer violence; emotional intelligence; assessment methods; perpetrator of peer violence; victim of peer violence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (32)

2014.

27-42

objavljeno

0044-4855

Povezanost rada

Psihologija