Psihologijski prilog operacionalizaciji konstrukta matematičke kreativnosti u djece i adolescenata (CROSBI ID 214955)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Rački, Željko
hrvatski
Psihologijski prilog operacionalizaciji konstrukta matematičke kreativnosti u djece i adolescenata
U radu se razmatra pitanje operacionalizacije matematičke kreativnosti uz demonstraciju karakteristika odabranoga skupa za nju indikativnih ponašanja. U istraživanju se nastojalo definirati matematičku kreativnost u djece i adolescenata pomoću konsenzusno visokopouzdano procijenjenih oblika kreativnih ponašanja. Iz prikupljenoga matičnoga skupa od 313 jezično ujednačenih konkretnih opisa kreativnih ponašanja u djece i adolescenata faktorskom je i klaster-analizom izdvojen manji skup od 16 za matematičku kreativnost visokoindikativnih, prototipičnih ponašanja. Radi se o jednofaktorskom, replikabilnom skupu matematički kreativnih ponašanja koja su dodatnom analizom opisana kao intelektualno i po znanje zahtjevna, ali emocionalno nezahtjevna, za stariju djecu cijenjena, ali ponašanja niske učestalosti i rodno primjerenija dječacima. Kriterijska valjanost skupa povezana je s karakteristikama ponašanja koja ga čine, otvarajući pitanja prepoznavanja, vrednovanja i poticanja matematičke kreativnosti u djece i adolescenata.
matematička kreativnost; kreativnost u djece; matematika i djeca
nije evidentirano
engleski
Psychologischer Beitrag zur Operationalisierung des Konstrukts mathematischer Kreativität bei Kindern und Jugendlichen
nije evidentirano
mathematical creativity; creativity in children; mathematics and children
nije evidentirano