crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 745707

Časopis

Autori: Grgić, Nikolina; Babić Čikeš, Ana; Ručević Silvija
Naslov: Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi
( Emotional intelligence abilities as predictors of prosocial and aggressive behaviour of early adolescent students )
Izvornik: Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 60 (2014), 32; 43-60
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; agresivno i prosocijalno ponašanje; adolescenti
( emotional intelligence; aggressive and prosocial behaviour; adolescents )
Sažetak:
U posljednjih dvadesetak godina prikupljen je velik broj empirijskih dokaza o važnosti emocionalne inteligencije u predikciji različitih aspekata socijalnog funkcioniranja. No unatoč interesu stručnjaka koji se bave djecom i adolescentima za taj konstrukt, većina istraživanja provedena je na uzorcima studenata i odraslih. To osobito vrijedi za istraživanja emocionalne inteligencije u kontekstu modela sposobnosti, jednog od dva dominantna pristupa u istraživanjima emocionalne inteligencije. Ovim istraživanjem željeli smo ispitati odnos različitih sposobnosti emocionalne inteligencije, operacionaliziranih prema modelu Mayera i Saloveya (1997) i mjerenih testovima učinka, s varijablama agresivnosti i prosocijalnog ponašanja učenika rane adolescentske dobi. Pretpostavili smo da će mjere emocionalne inteligencije imati značajan doprinos u objašnjenju agresivnog i prosocijalnog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 378 učenika viših razreda osnovne škole prosječne dobi 13, 38 godina. Sposobnosti emocionalne inteligencije procijenjene su Testom opažanja emocionalnog sadržaja u slikama (TOESS), Testom analize emocija (TAE) i Testom upravljanja emocijama (TUE), a prosocijalno i agresivno ponašanje prilagođenom verzijom Skale za procjenu agresivnosti i prosocijalnog ponašanja kod djece (PROS/AG). Test upravljanja emocijama pokazao se značajnim negativnim prediktorom agresivnog ponašanja kod mladića te značajnim pozitivnim prediktorom prosocijalnog ponašanja i mladića i djevojaka. Ostala dva testa emocionalne inteligencije nisu se pokazala značajnim prediktorima agresivnog i prosocijalnog ponašanja sudionika. Dobiveni rezultati djelomično potvrđuju ulogu emocionalne inteligencije u predikciji agresivnog i prosocijalnog ponašanja, a neki nedostaci provedenog istraživanja daju naslutiti da bi ta uloga mogla biti i značajnija.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=193767
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Emocionalna inteligencija, agresivno i prosocijalno ponašanje učenika rane adolescentske dobi
Upisao u CROSBI: Ana Babić Čikeš (anababic.os@gmail.com), 5. Sij. 2015. u 14:41 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4