crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 745921

Zbornik radova

Autori: Jurić, Dunja; Košćec-Đuknić, Adrijana; Kolundžić, Aleksandar
Naslov: Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem
( The Relationship Between Intrinsic and Extrinsic Motivation with Academic Efficiency and Burnout )
Izvornik: 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2014. 179-179 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (22 ; 2014)
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 05-08.11.2014.
Ključne riječi: motivacija ; akademska efikasnost ; sagorijevanje
( motivation ; academic achievement ; burnout )
Sažetak:
Akademsko je postignuće u značajnoj mjeri determinirano integracijom motivacijskih komponenti i kognitivnih dispozicija za učenje. Suvremena obrazovna paradigma ističe značaj razvijanja općih strategija učenja, razvoj sposobnosti za samostalno upravljanje procesom učenja, za samoevaluaciju i svijest o vlastitim aktivnostima učenja. Od učenika i studenata očekuje se sudjelovanje u aktivnostima nastave, nadgledanje kognitivnog procesa i upravljanje vlastitim učenjem, razvoj kompetencija, odgovornost, razvijene vještine komuniciranja, sposobnost za samostalno učenje, spremnost na rad u timu, sposobnost prilagodbe novim okolnostima – drugim riječima, očekuju se vidljivi rezultati visoke razine intrinzične motivacije. Intrinzično motivirani studenti češće u potpunosti rješavaju postavljeni zadatak, a uspješno ga rješavaju i u situacijama u kojima rješenje ne donosi nagradu u obliku bodova ili ocjena. Odabiru strategiju koja zahtijeva više napora te intenzivnije i dublje procesiraju informacije. Konstrukt motivacije posebno je zanimljiv u kontekstu promjena koje u postojeće studijske programe uvodi bolonjski proces. Istraživanje razlika u pristupu studiranju kod predbolonjskih i bolonjskih studenata pokazalo je značajne razlike u obradi sadržaja, fleksibilnosti u učenju, aktivnosti i motivaciji – u korist bolonjskih studenata. Razumijevanje načina na koji različite vrste motivacije određuju ponašanje u specifičnoj situaciji može imati, uz teorijsku vrijednost, i praktičnu primjenu u procesu obrazovanja, pri čemu je uvijek potrebno u obzir uzeti svu složenost individualnog doživljavanja i ponašanja. Ciljevi su ovog istraživanja ispitati prediktivnu vrijednost različitih oblika motivacije za akademski uspjeh i razlike između studenata nižih i viših godina studija u razinama intrinzične i ekstrinzične motivacije. Preliminarni rezultati pokazuju da je intrinzična motivacija značajan prediktor akademske efikasnosti, ali i akademskog uspjeha, neovisno o godini studija, za razliku od ekstrinzične motivacije koja se nije pokazala prediktivnom za samoprocjenu akademske efikasnosti, niti za akademski uspjeh. Dobivene rezultate razmotrit ćemo u kontekstu zahtjeva koje bolonjski sustav postavlja studentima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Adrijana Košćec Đuknić (akoscec@hrstud.hr), 7. Sij. 2015. u 09:48 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4