Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem (CROSBI ID 620971)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Jurić, Dunja ; Košćec-Đuknić, Adrijana ; Kolundžić, Aleksandar Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem // 22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 179-179

Podaci o odgovornosti

Jurić, Dunja ; Košćec-Đuknić, Adrijana ; Kolundžić, Aleksandar

hrvatski

Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem

Akademsko je postignuće u značajnoj mjeri determinirano integracijom motivacijskih komponenti i kognitivnih dispozicija za učenje. Suvremena obrazovna paradigma ističe značaj razvijanja općih strategija učenja, razvoj sposobnosti za samostalno upravljanje procesom učenja, za samoevaluaciju i svijest o vlastitim aktivnostima učenja. Od učenika i studenata očekuje se sudjelovanje u aktivnostima nastave, nadgledanje kognitivnog procesa i upravljanje vlastitim učenjem, razvoj kompetencija, odgovornost, razvijene vještine komuniciranja, sposobnost za samostalno učenje, spremnost na rad u timu, sposobnost prilagodbe novim okolnostima – drugim riječima, očekuju se vidljivi rezultati visoke razine intrinzične motivacije. Intrinzično motivirani studenti češće u potpunosti rješavaju postavljeni zadatak, a uspješno ga rješavaju i u situacijama u kojima rješenje ne donosi nagradu u obliku bodova ili ocjena. Odabiru strategiju koja zahtijeva više napora te intenzivnije i dublje procesiraju informacije. Konstrukt motivacije posebno je zanimljiv u kontekstu promjena koje u postojeće studijske programe uvodi bolonjski proces. Istraživanje razlika u pristupu studiranju kod predbolonjskih i bolonjskih studenata pokazalo je značajne razlike u obradi sadržaja, fleksibilnosti u učenju, aktivnosti i motivaciji – u korist bolonjskih studenata. Razumijevanje načina na koji različite vrste motivacije određuju ponašanje u specifičnoj situaciji može imati, uz teorijsku vrijednost, i praktičnu primjenu u procesu obrazovanja, pri čemu je uvijek potrebno u obzir uzeti svu složenost individualnog doživljavanja i ponašanja. Ciljevi su ovog istraživanja ispitati prediktivnu vrijednost različitih oblika motivacije za akademski uspjeh i razlike između studenata nižih i viših godina studija u razinama intrinzične i ekstrinzične motivacije. Preliminarni rezultati pokazuju da je intrinzična motivacija značajan prediktor akademske efikasnosti, ali i akademskog uspjeha, neovisno o godini studija, za razliku od ekstrinzične motivacije koja se nije pokazala prediktivnom za samoprocjenu akademske efikasnosti, niti za akademski uspjeh. Dobivene rezultate razmotrit ćemo u kontekstu zahtjeva koje bolonjski sustav postavlja studentima.

motivacija ; akademska efikasnost ; sagorijevanje

nije evidentirano

engleski

The Relationship Between Intrinsic and Extrinsic Motivation with Academic Efficiency and Burnout

nije evidentirano

motivation ; academic achievement ; burnout

nije evidentirano

Podaci o prilogu

179-179.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : knjiga sažetaka

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (22 ; 2014)

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija