Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem (CROSBI ID 620971)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Jurić, Dunja ; Košćec-Đuknić, Adrijana ; Kolundžić, Aleksandar
hrvatski
Odnos intrinzične i ekstrinzične motivacije s akademskom efikasnošću i sagorijevanjem
Akademsko je postignuće u značajnoj mjeri determinirano integracijom motivacijskih komponenti i kognitivnih dispozicija za učenje. Suvremena obrazovna paradigma ističe značaj razvijanja općih strategija učenja, razvoj sposobnosti za samostalno upravljanje procesom učenja, za samoevaluaciju i svijest o vlastitim aktivnostima učenja. Od učenika i studenata očekuje se sudjelovanje u aktivnostima nastave, nadgledanje kognitivnog procesa i upravljanje vlastitim učenjem, razvoj kompetencija, odgovornost, razvijene vještine komuniciranja, sposobnost za samostalno učenje, spremnost na rad u timu, sposobnost prilagodbe novim okolnostima – drugim riječima, očekuju se vidljivi rezultati visoke razine intrinzične motivacije. Intrinzično motivirani studenti češće u potpunosti rješavaju postavljeni zadatak, a uspješno ga rješavaju i u situacijama u kojima rješenje ne donosi nagradu u obliku bodova ili ocjena. Odabiru strategiju koja zahtijeva više napora te intenzivnije i dublje procesiraju informacije. Konstrukt motivacije posebno je zanimljiv u kontekstu promjena koje u postojeće studijske programe uvodi bolonjski proces. Istraživanje razlika u pristupu studiranju kod predbolonjskih i bolonjskih studenata pokazalo je značajne razlike u obradi sadržaja, fleksibilnosti u učenju, aktivnosti i motivaciji – u korist bolonjskih studenata. Razumijevanje načina na koji različite vrste motivacije određuju ponašanje u specifičnoj situaciji može imati, uz teorijsku vrijednost, i praktičnu primjenu u procesu obrazovanja, pri čemu je uvijek potrebno u obzir uzeti svu složenost individualnog doživljavanja i ponašanja. Ciljevi su ovog istraživanja ispitati prediktivnu vrijednost različitih oblika motivacije za akademski uspjeh i razlike između studenata nižih i viših godina studija u razinama intrinzične i ekstrinzične motivacije. Preliminarni rezultati pokazuju da je intrinzična motivacija značajan prediktor akademske efikasnosti, ali i akademskog uspjeha, neovisno o godini studija, za razliku od ekstrinzične motivacije koja se nije pokazala prediktivnom za samoprocjenu akademske efikasnosti, niti za akademski uspjeh. Dobivene rezultate razmotrit ćemo u kontekstu zahtjeva koje bolonjski sustav postavlja studentima.
motivacija ; akademska efikasnost ; sagorijevanje
nije evidentirano
engleski
The Relationship Between Intrinsic and Extrinsic Motivation with Academic Efficiency and Burnout
nije evidentirano
motivation ; academic achievement ; burnout
nije evidentirano
Podaci o prilogu
179-179.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : knjiga sažetaka
Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-4-9
Podaci o skupu
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (22 ; 2014)
predavanje
05.11.2014-08.11.2014
Rovinj, Hrvatska