Novo osvjetljavanje. Realno svjetlo kao medij u hrvatskoj umjetnosti 1960-ih i ranih 1970-ih godina (CROSBI ID 215318)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Butković Mićin, Lidija
hrvatski
Novo osvjetljavanje. Realno svjetlo kao medij u hrvatskoj umjetnosti 1960-ih i ranih 1970-ih godina
Pionirski pokušaji uvođenja statičnog ili pokretnog realnog svjetla kao oblikovnog svojstva umjetničkih djela u hrvatskoj umjetnosti su se odvijali pod okriljem pokreta Novih tendencija koji je u Zagrebu 1960-ih i 1970-ih godina okupljao neokonstruktivistički orijentirane autore svjetske i domaće umjetničke scene. Nove tendencije snažno su promovirale integraciju fizičkog svjetla u umjetničke objekte te poslužile i kao katalizator prvih svjetlosnih intervencija u javnom prostoru Zagreba autora Vladimira Bonačića. Bonačićev iskorak u javni prostor simbolički povezuje preokupacije novotendencijaša s onima mlađe generacije umjetnika tzv. Nove umjetničke prakse koji radi uspostavljanja direktnije komunikacije s recipijentom umjetničkog djela, osmišljavaju likovno-plastičke intervencije u realni urbani okoliš. Jedna od najvažnijih dionica hrvatskog segmenta Nove umjetničke prakse bila je izložba Mogućnosti za 1971 koja je označila i prvu masovniju pojavu umjetničkih svjetlosnih instalacija u javnom prostoru Zagreba.
umjetnost u javnom prostoru ; Zagreb ; svjetlo kao umjetnički medij ; neokonstruktivizam ; Nove tendencije ; Nova umjetnička praksa
nije evidentirano
engleski
The Use of Light as Medium in Croatian Art during the 1960s and Early 1970s
nije evidentirano
public art ; Zareb ; light art ; neo-constructivism ; New Tendencies ; New Art Practice
nije evidentirano