crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 748618

Zbornik radova

Autori: Bezinović, Petar; Ristić Dedić, Zrinka
Naslov: Školske ocjene, matematičko samopoimanje i situacijska očekivanja kao odrednice uspješnosti na nacionalnom ispitu iz matematike
( School grades, mathematical self-concept, and situational expectations as determinants of achievement on national assessment in mathematics )
Izvornik: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka / Dinka Čorkalo Biruški i Tena Vukasović (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu i Hrvatsko psihološko društvo , 2011. 15-15 (ISBN: 978-953-175-391-3).
Skup: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 7.–9. 04. 2011.
Ključne riječi: Školske ocjene; matematičko samopoimanje; situacijska očekivanja; nacionalni ispit
( School grades; mathematical self-concept; situational expectations; national assessment )
Sažetak:
Istraživanja uloge motivacije i akademskog samopoimanja u ishodima učenja u pojedinim školskim predmetima nisu veoma uspješna u otkrivanju tih utjecaja, ukoliko se motivacija i samopoimanje ispituju kao stabilne osobine koje nisu osjetljive na pojedine situacijske uvjete. Kad se u obzir uzimaju situacijska očekivanja, odnosno specifična motivacijska vjerovanja i procjene, predikcija ishoda učenja je značajno uspješnija. Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi odnose školskih ocjena, matematičkog samopoimanja (interesa za učenje ma-tematike i percepcije osobne kompetentnosti za matematiku) te situacijskih očekivanja uspjeha na ispitu, sa stvarnim rezultatima na nacionalnom ispitu iz matematike. Ispitivanje je provedeno na reprezentativnom uzorku učenika drugih razreda svih gimnazija u Hrvatskoj (N=2 289). Učenici su neposredno prije rješavanja nacionalnog ispita popunili kratki upitnik o njihovim školskim iskustvima učenja matematike. Provedena stupnjevita hijerarhijska linearna regresijska analiza pokazuje da uključene prediktorske varijable zajedno objašnjavaju 42, 2% varijance ostvarenog rezultata na ispitu (R=0, 649). Najsnažnijim prediktorom uspjeha pokazuju se školske ocjene koje su visoko korelirane s percepcijom osobne kompetentnosti za matematiku, no značajnim se prediktori-ma pokazuju i situacijska očekivanja rezultata na ispitu, kao i interes za učenje matematike. Rezultati upućuju na zaključak da matematičko samopoimanje koje je tijesno povezano s prethodnim iskustvima uspjeha u učenju, snažno određuje situacijska očekivanja i ostvarivanje rezultata u ispitnim situacijama. Rezultati potvrđuju važnost konceptualne integracije motivacije i kognicija u objašnjavanju obrazovnih postignuća i ističu važnost uvažavanja ovih procesa u obrazovnoj praksi.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Petar Bezinovic (petar@idi.hr), 20. Sij. 2015. u 20:26 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4