Školske ocjene, matematičko samopoimanje i situacijska očekivanja kao odrednice uspješnosti na nacionalnom ispitu iz matematike (CROSBI ID 621483)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Bezinović, Petar ; Ristić Dedić, Zrinka
hrvatski
Školske ocjene, matematičko samopoimanje i situacijska očekivanja kao odrednice uspješnosti na nacionalnom ispitu iz matematike
Istraživanja uloge motivacije i akademskog samopoimanja u ishodima učenja u pojedinim školskim predmetima nisu veoma uspješna u otkrivanju tih utjecaja, ukoliko se motivacija i samopoimanje ispituju kao stabilne osobine koje nisu osjetljive na pojedine situacijske uvjete. Kad se u obzir uzimaju situacijska očekivanja, odnosno specifična motivacijska vjerovanja i procjene, predikcija ishoda učenja je značajno uspješnija. Cilj je ovog istraživanja bio utvrditi odnose školskih ocjena, matematičkog samopoimanja (interesa za učenje ma-tematike i percepcije osobne kompetentnosti za matematiku) te situacijskih očekivanja uspjeha na ispitu, sa stvarnim rezultatima na nacionalnom ispitu iz matematike. Ispitivanje je provedeno na reprezentativnom uzorku učenika drugih razreda svih gimnazija u Hrvatskoj (N=2 289). Učenici su neposredno prije rješavanja nacionalnog ispita popunili kratki upitnik o njihovim školskim iskustvima učenja matematike. Provedena stupnjevita hijerarhijska linearna regresijska analiza pokazuje da uključene prediktorske varijable zajedno objašnjavaju 42, 2% varijance ostvarenog rezultata na ispitu (R=0, 649). Najsnažnijim prediktorom uspjeha pokazuju se školske ocjene koje su visoko korelirane s percepcijom osobne kompetentnosti za matematiku, no značajnim se prediktori-ma pokazuju i situacijska očekivanja rezultata na ispitu, kao i interes za učenje matematike. Rezultati upućuju na zaključak da matematičko samopoimanje koje je tijesno povezano s prethodnim iskustvima uspjeha u učenju, snažno određuje situacijska očekivanja i ostvarivanje rezultata u ispitnim situacijama. Rezultati potvrđuju važnost konceptualne integracije motivacije i kognicija u objašnjavanju obrazovnih postignuća i ističu važnost uvažavanja ovih procesa u obrazovnoj praksi.
Školske ocjene; matematičko samopoimanje; situacijska očekivanja; nacionalni ispit
nije evidentirano
engleski
School grades, mathematical self-concept, and situational expectations as determinants of achievement on national assessment in mathematics
nije evidentirano
School grades; mathematical self-concept; situational expectations; national assessment
nije evidentirano
Podaci o prilogu
15-15.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Knjiga sažetaka
Dinka Čorkalo Biruški i Tena Vukasović
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu i Hrvatsko psihološko društvo
978-953-175-391-3
Podaci o skupu
20. dani Ramira i Zorana Bujasa
predavanje
07.04.2011-09.04.2011
Zagreb, Hrvatska