Autori: Martinović, Drago
Naslov: Sudjelovanje građana u lokalnoj samoupravi u Bosni i Hercegovini
( Citizen participation in Local self-Government in Bosnia and Herzegovina )
Izvornik: Hrvatska i komparativna javna uprava (1848-0357) XIII (2013), 2; 593-609
Ključne riječi: općina; zakon; odlučivanje; sudjelovanje građana; lokalna samouprava; Bosna i Hercegovina
( Municipalities; law; decision; Citizen participation; Local self-Government; Bosnia and Herzegovina )
Sudjelovanje građana u procesu odlučivanja jeste građansko pravo koje građani konzumiraju na svim razinama vlasti, a ostvaruje se posredno i neposredno. Sudjelovanje građana u odlučivanju, osim Ustavima (na državnoj, entitetskim i županijskim/kantonalnim razinama vlasti) regulirano je zakonima o lokalnoj samoupravi i statutom kao osnovnim normativno- pravnim aktom jedinice lokalne samouprave. Iako su zakonski akti o sudjelovanju građana u odlučivanju usklađeni s Europskom poveljom o lokalnoj samoupravi, analizirajući zakonske i normativno-pravne akte o odlučivanju građana, a u prvom redu zahvaljujući složenom ustroju Bosne i Hercegovine, utvrđene su brojne različitosti, nedostatci, kao i nedorečenosti zakona i pravnih akata u odlučivanju na razini entiteta, kantona/županija u Federaciji Bosne i Hercegovine, ali i općina i mjesnih zajednica. Stoga je potrebno osim donošenja Zakona o referendumu na državnoj, odnosno entitetskoj razini izmijeniti i uskladiti i ostale normativno-pravne akte koji reguliraju pitanja sudjelovanja građana u odlučivanju i to: Ustav Bosne i Hercegovine, entitetske i županijske/kantonalne Ustave, Izborni zakon, Zakon o lokalnoj samoupravi na entitetskoj i županijskoj/kantonalnoj razini i Statute općina i mjesnih zajednica. Metodologija koja je korištena pri izradi ovog rada je analiza sadržaja zakonskih i normativno-pravnih akata koji reguliraju područje sudjelovanje građana u procesu donošenja odluka. Osnovna jedinica analize je članak.
Pravo,Politologija
URL Internet adrese: hrcak.srce.hr/file/192936
Google Scholar: Sudjelovanje građana u lokalnoj samoupravi u Bosni i Hercegovini