Inovativne informacijske i komunikacijske usluge za osobe sa složenim komunikacijskim potrebama (CROSBI ID 621850)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Babić, Jurica ; Slivar, Ivan ; Šemanjski, Ivan ; Vuković, Marin ; Car, Željka ; Podobnik, Vedran
hrvatski
Inovativne informacijske i komunikacijske usluge za osobe sa složenim komunikacijskim potrebama
Nove tehnologije i razvoj prilagodljivih informacijsko-komunikacijskih usluga za komunikaciju i edukaciju mogu značajno povećati društvenu uključenost (engl. social inclusion) osoba sa složenim komunikacijskim potrebama. Pojava novih generacija pokretnih uređaja i novih korisničkih sučelja omogućuju razvoj i primjenu inovativnih aplikacija koje osobama sa složenim komunikacijskim potrebama pružaju podršku pri interakciji s okružjem, učenju i učinkovitijem izvršavanju svakodnevnih aktivnosti. Također, članovima njihovih obitelji i stručnjacima te edukatorima omogućuje se učinkovita i individualizirana priprema informacijskih i edukacijskih sadržaja sukladno potrebama pojedinog korisnika. U Hrvatskoj su se posljednjih nekoliko godina intenzivirala istraživanja i razvoj u području potpomognute komunikacije te je uspostavljena multidisciplinarna suradnja iz područja elektrotehnike, računarstva, logopedije, edukacije i rehabilitacije, psihologije i grafičke tehnologije na istraživanju i rješavanju složenih problema potpomognute komunikacije zasnovane na informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji (ICT). U ožujku 2013. godine je pokrenut projekt "Kompetencijska mreža zasnovana na ICT-u za inovativne usluge namijenjene osobama sa složenim komunikacijskim potrebama (ICT- AAC)" (www.ict-aac.hr), financiran u okviru Europskog fonda za regionalni razvoj koji okuplja četiri sastavnice Sveučilišta u Zagrebu u svojstvu projektnih partnera, ali i značajni broj suradnika – centara inkluzivnog obrazovanja, roditeljskih i stručnih udruga i specijaliziranih poliklinika te tri mala i srednja poduzeća. Tijekom projekta razvijen je znatan broj komunikacijskih i edukacijskih ICT usluga namijenjenih pokretnim uređajima s ekranima na dodir. Razvijene ICT usluge su multiplatformne, što znači da se mogu izvršavati na tabletima s različitim operacijskim sustavima (Android i iOS) te u web preglednicima. Primjeri nekih od razvijenih aplikacija su: edukacijska aplikacija za podučavanje novih pojmova putem komunikacijskog sustava simbola zasnovana na modificiranom podučavanju diskriminativnim nalozima i na principima primijenjene analize ponašanja ; aplikacija za svladavanje fonološke svjesnosti ; aplikacija za učenje vizualnih simbola – slova – i novih fonoloških oblika ; aplikacija za komunikaciju korištenjem galerija simbola te za podršku pripovijedanju i razumijevanju. Također, razvijene su i aplikacije za razvoj osnovnih matematičkih (pred)vještina. Dodatno, anticipirajući nove trendove razvoja inovativnih ICT usluga za osobe sa složenim komunikacijskim potrebama, razvijene su i aplikacije koje se zasnivaju na korisničkim sučeljima upravljanima pokretom i pogledom. Navedene aplikacije također pružaju velike mogućnosti za učinkovitu edukaciju i djece urednog razvoja. Međutim, sami razvoj ovih usluga nije dovoljan. Da bi one bile učinkovite i u primjeni, potrebno ih je kontinuirano održavati i nadograđivati te educirati korisnike o njihovim mogućnostima, prvenstveno u smislu prilagodbe sadržaja i prikaza. S obzirom da korisnici često nisu svjesni svih funkcionalnosti ICT usluga, primjena inovativnih tehnologija za efikasnu edukaciju veće skupine korisnika nameće se kao poseban izazov. Opisani uspješan razvoj inovativnih ICT usluga u sklopu projekta ICT-AAC omogućen je multidisciplinarnom suradnjom stručnjaka iz različitih područja, intenzivnom komunikacijom s korisnicima, kontinuiranom nadogradnjom razvijenih ICT usluga i edukacijom korisnika te primjenom znanja i vještina programskog inženjerstva.
složene komunikacijske potrebe ; komunikacijske i edukacijske ICT usluge
nije evidentirano
engleski
Innovative information and communication services for persons with complex communication needs
nije evidentirano
complex communication needs ; ICT services for communication and education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
100-101.
2014.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjiga sažetaka 22. godišnje konferencije hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem: Kako obrazovanju dodati boju?
Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna
Rovinj: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)
978-953-55079-4-9
Podaci o skupu
22. godišnja konferencija hrvatskih psihologa s međunarodnim sudjelovanjem: Kako obrazovanju dodati boju?
predavanje
05.11.2014-08.11.2014
Rovinj, Hrvatska