crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 750902

Časopis

Autori: Burušić, Josip; Šerić, Maja
Naslov: Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika
( Differences between boys and girls in school achievement: The overview of possible explanation of existed gender gap )
Izvornik: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje (1848-5189) 17 (2015); 111-2222
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: osnovna škola; spolne razlike u školskim postignućima; učenice; učenici
( elementary school; gender differences in school achivement; gender gap in school behavior )
Sažetak:
Od devedesetih godina do danas sve je više empirijskih dokaza kako su u obrazovnim sustavima većine razvijenih zemalja djevojčice uspješnije od dječaka. Taj je trend danas prisutan i u školskim područjima i predmetima za koja se tradicionalno držalo i vjerovalo da su u njima dječaci uspješniji, kao što je na primjer znanost ili matematika. Rad donosi pregled postojećih istraživanja koja se kritički analiziraju te se sumiraju postojeće spoznaje i daju moguća objašnjenja utvrđenih razlika. Moguće je izdvojiti nekoliko skupina objašnjenja, gdje su se razlozi veće uspješnosti učenica tražili u razlikama u određenim sposobnostima, u obilježjima ličnosti ili razlikama u kompetencijama i vještinama. Također u određenom broju istraživanja pošlo se od očekivanja da je različitu uspješnost djevojčica i dječaka u današnjim školama moguće objasniti razlikama u stilovima učenja, mogućnostima udovoljavanja poželjnim načinima učenja odnosno razlikama u kvaliteti i vrsti interakcije s učiteljima. Na kraju, u radu su izložene i spoznaje koje polaze od pretpostavki da u pogledu školskih postignuća učenika postoji nepovoljan utjecaj što ga u današnjim školama ima stanje da su učiteljice u većini. Svaka od ovih skupina objašnjenja spolnih razlika u školskim postignućima pruža samo dio mogućih razloga te je u stanju objasniti jedan dio postojećih razlika. Pregledom postojećih istraživanja jasno je kako još uvijek nemamo sveobuhvatnog objašnjenja koje je u mogućnosti na svima prihvatljiv i nedvosmislen način pružiti razloge zbog čega postoje razlike u školskim postignućima učenica i učenika u korist učenica.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 750902.800-3246-1-RV_NakonRecenzije_Utisku.docx (tekst priložen 5. Vel. 2015. u 12:08 sati)
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika
Upisao u CROSBI: Josip Burušić (Josip.Burusic@pilar.hr), 5. Vel. 2015. u 12:07 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4