Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika (CROSBI ID 216087)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Burušić, Josip ; Šerić, Maja Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika // Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje, 17 (2015), 111-2222

Podaci o odgovornosti

Burušić, Josip ; Šerić, Maja

hrvatski

Postignuća djevojčica i dječaka u školskom kontekstu: pregled mogućih objašnjenja utvrđenih razlika

Od devedesetih godina do danas sve je više empirijskih dokaza kako su u obrazovnim sustavima većine razvijenih zemalja djevojčice uspješnije od dječaka. Taj je trend danas prisutan i u školskim područjima i predmetima za koja se tradicionalno držalo i vjerovalo da su u njima dječaci uspješniji, kao što je na primjer znanost ili matematika. Rad donosi pregled postojećih istraživanja koja se kritički analiziraju te se sumiraju postojeće spoznaje i daju moguća objašnjenja utvrđenih razlika. Moguće je izdvojiti nekoliko skupina objašnjenja, gdje su se razlozi veće uspješnosti učenica tražili u razlikama u određenim sposobnostima, u obilježjima ličnosti ili razlikama u kompetencijama i vještinama. Također u određenom broju istraživanja pošlo se od očekivanja da je različitu uspješnost djevojčica i dječaka u današnjim školama moguće objasniti razlikama u stilovima učenja, mogućnostima udovoljavanja poželjnim načinima učenja odnosno razlikama u kvaliteti i vrsti interakcije s učiteljima. Na kraju, u radu su izložene i spoznaje koje polaze od pretpostavki da u pogledu školskih postignuća učenika postoji nepovoljan utjecaj što ga u današnjim školama ima stanje da su učiteljice u većini. Svaka od ovih skupina objašnjenja spolnih razlika u školskim postignućima pruža samo dio mogućih razloga te je u stanju objasniti jedan dio postojećih razlika. Pregledom postojećih istraživanja jasno je kako još uvijek nemamo sveobuhvatnog objašnjenja koje je u mogućnosti na svima prihvatljiv i nedvosmislen način pružiti razloge zbog čega postoje razlike u školskim postignućima učenica i učenika u korist učenica.

osnovna škola; spolne razlike u školskim postignućima; učenice; učenici

nije evidentirano

engleski

Differences between boys and girls in school achievement: The overview of possible explanation of existed gender gap

nije evidentirano

elementary school; gender differences in school achivement; gender gap in school behavior

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17

2015.

111-2222

objavljeno

1848-5189

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija