crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 750956

Zbornik radova

Autori: Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Naslov: Prevencija dječjeg suicidalnog ponašanja – iskustva iz školske prakse
( Prevention of suicidal behavior in children: experiences from school practice )
Izvornik: Depresija u stoljeću umaZagreb :
Skup: 4. hrvatski kongres o prevenciji i rehabilitaciji u psihijatriji
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 26. - 28. 02. 2015.
Ključne riječi: samoubojstvo/suicid; prevencija suicida; djeca; adolescenti; škola
( suicide; suicide prevention; school; children; adolescents )
Sažetak:
Unazad nekoliko desetljeća sve su brojnija istraživanja u svijetu kojima se pokušava razumjeti, definirati i objasniti dječje i adolescentsko suicidalno ponašanje, posebice prepoznavanje presuicidalnih simptoma. S obzirom na predviđanja da će do 2020. godine u svijetu biti milijun i pol samoubojstava na godinu od kojih sve više (pre)adolescentskih, prevencija suicida je prioritetan zadatak javnog zdravstva i čitavog društva. Iskustva iz anglosaksonskih zemalja potvrđuju da postoji nekoliko načina primarne i sekundarne prevencije suicida u osnovnim i srednjim školama. Pritom, stručnjaci mentalnoga zdravlja za učinkovitu borbu protiv suicida i destigmatizaciju naglašavaju pravilno i dovoljno dugotrajno izvođenje takvih programa prevencije kao i njihovo sinergijsko, zajedničko djelovanje. Školsko okružje omogućava brojne načine prevencije suicida od kojih su najčešći: - utvrđivanje/otkrivanje razine suicidalnog rizika učenika (grupnom uporabom standardiziranih dijagnostičkih mjernih instrumenata u razredima, primjenom individualnih razgovora i povezivanjem s obitelji učenika te ustanovama mentalnog zdravlja) ; - psihoedukacija za različite subgrupe u školi (za učenike, roditelje, liječnike školske medicine i cjelokupno školsko osoblje) ; - obrazovanje i jačanje mreže tzv. vratara (engl. gatekeeper) educiranih neprofesionalaca (volontera) pomagača (školskih vršnjaka-tinejdžera i/ili odraslih pomagača (učitelja, nastavnika, pedagoga, psihologa) ; - te kontinuirana uporaba treninga socijalnih vještina (vođenjem radionica aktivnog slušanja, asertivnosti, emocionalne pismenosti, rješavanja sukoba nenasilnim metodama i sl.). Iako dio stručnjaka pomagačkih profesija programe prevencije suicida u školama smatraju kontroverznom temom, ipak prevladava stajalište o važnosti implementacije (što konkretnijih) procedura u školske kurikulume. Smatra se da bi tako institucionalizirane sveobuhvatne strategije prevencije pridonijele mobiliziranju i održavanju kontinuiteta pomaganja u školama, posebice brojnim učenicima s poteškoćama koji sami ne traže pomoć.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Kliničke medicinske znanosti,Psihologija
Upisao u CROSBI: Aleksandra Mindoljević (aleksandra.mindoljevic@ufzg.hr), 5. Vel. 2015. u 17:42 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4