Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odgojno-obrazovno zanemarivanje i poremećaji u ponašanju (CROSBI ID 622106)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Buljan Flander, Gordana ; Kralj, Dora ; Škrlec, Nikolina Odgojno-obrazovno zanemarivanje i poremećaji u ponašanju // Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa / Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana et al. (ur.). Zagreb: Printera Grupa, 2012. str. 301-302

Podaci o odgovornosti

Buljan Flander, Gordana ; Kralj, Dora ; Škrlec, Nikolina

hrvatski

Odgojno-obrazovno zanemarivanje i poremećaji u ponašanju

Svi čimbenici koji povećavaju vjerojatnost pojave poremećaja u ponašanju i koji omogućuju da takvo ponašanje traje kroz duže vrijeme te da ono dobiva na težini, smatraju se rizičnim čimbenicima za razvoj poremećaja u ponašanju. Podrazumijevaju individualne karakteristike djeteta, karakteristike njegove obitelji i karakteristike ličnosti. U ovom radu usmjerit ćemo se na odgojno- obrazovno zanemarivanje i obiteljske karakteristike djece s poremećajima u ponašanju na kliničkom uzorku Poliklinike za zaštitu djece grada Zagreba. Cilj rada je utvrditi iskazuju li odgojno-obrazovno zanemarena djeca češće poremećaj u ponašanju u odnosu na djecu koja su emocionalno zanemarena i onu koja nisu uopće zanemarena. Također će u radu biti prikazane neke karakteristike obitelji (alkoholizam i psihičke bolesti roditelja, razvod, s kim dijete živi, broj braće i sestara) iz kojih dolaze djeca s poremećajem u ponašanju. U kliničkom uzorku djece koja su bila uključena u obradu multidisciplinarnog tima, s kojima je dijagnosticiran poremećaj u ponašanju njih 53, 8% živi s oba roditelja, 23, 3% s majkom, a 5, 3% s ocem. 12, 8% djece s poremećajem u ponašanju dolazi iz obitelji s prisutnim alkoholizmom oca, a njih 29, 6% iz obitelji razvedenih roditelja. Analiza podataka pokazala je kako među djecom koja su odgojno-obrazovno zanemarena njih 11, 8% pokazuje poremećaje u ponašanju, u skupini emocionalno zanemarene djece 7, 9%, a među djecom koja nisu zanemarena 9, 3% te nije utvrđena statistički značajna razlika u pojavnosti poremećaja u ponašanju unutar promatranih skupina. Važno je imati u vidu da se radi o kliničkom uzorku djece koja su u obradi i tretmanu Ustanove specijalizirane za psihotraumatiziranu djecu. Stoga, nije moguće donositi generalizirane zaključke za ostalu populaciju, no dobiveni rezultati mogu pomoći u daljnjem radu s djecom sličnih poteškoća i potaknuti buduća istraživanja.

odgojno-obrazovno zanemarivanje; poremećaji u ponašanju

nije evidentirano

engleski

Educational neglect and behavioral disorders

nije evidentirano

educational neglect; behavioral disorders

nije evidentirano

Podaci o prilogu

301-302.

2012.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka 8. međunarodnog znanstvenog skupa

Milković, Marina ; Doležal, Dalibor ; Hržica, Gordana ; Stošić, Jasmina

Zagreb: Printera Grupa

978-953-6418-71-8

Podaci o skupu

8. međunarodni znanstveni skup - Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

predavanje

27.09.2012-29.09.2012

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija