crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 752737

Časopis

Autori: Žauhar, Valnea
Naslov: Teorijski i metodološki pristupi kategorijalnom učenju
( Theoretical and Methodological Approaches to Category Learning )
Izvornik: Psihologijske teme (1332-0742) 23 (2014), 3; 435-459
Vrsta rada: pregledni rad
Ključne riječi: kategorijalno učenje; definirajuća obilježja; prototipi; egzemplari; predznanje; višestruki sustavi kategorijalnog učenja
( category learning; prototypes; exemplars; knowledge; multiple category learning systems )
Sažetak:
Na temelju brojnih istraživanja kojima se pokušalo utvrditi na koji se način usvaja znanje koje će biti reprezentirano unutar kategorija razvijeni su različiti pristupi kategorizaciji i kategorijalnom učenju. Ovaj rad predstavlja pregled pristupa kategorijalnom učenju počevši od dvadesetih godina prošlog stoljeća do danas. Prema pristupu definirajućih obilježja, kategorijalno je učenje proces nalaženja definicija ili pravila koja jednoznačno određuju pripadnost kategoriji. Teorija prototipa definira kategorijalno učenje kao proces stvaranja sumarnih reprezentacija ili apstrahiranja prototipa, odnosno, učenja najreprezentativnijega predstavnika koji odražava prosjek obilježja svih pripadnika kategorije. Teorija egzemplara promatra kategorijalno učenje kao pohranjivanje pojedinačnih egzemplara u dugoročno pamćenje sve dok kategorizacija ne dosegne optimalnu razinu točnosti. Navedenim teorijama suprotstavljen je integrativni pristup koji pretpostavlja da je kategorijalno učenje pod utjecajem šireg predznanja, koje se neizostavno aktivira prilikom nailaska na entitete koje je potrebno ispravno klasificirati. Na kraju, prikazana su najnovija istraživanja koja upućuju na to da kategorijalno učenje nije moguće objasniti jednim sustavom učenja već da je ono posredovano višestrukim, kvalitativno različitim, sustavima učenja i pamćenja. Posebna je pažnja posvećena razlici između eksplicitnog ili deklarativnog sustava i implicitnog ili proceduralnog sustava, a istraživanja pokazuju kako vrsta kategorije koju je potrebno usvojiti određuje koji će se od sustava aktivirati tijekom učenja.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 752737.Zauhar_Teorijski_i_metodoloki_pristupi_kategorijalnom_uenju.pdf (tekst priložen 23. Vel. 2015. u 11:59 sati)
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/130662?lang=en
http://hrcak.srce.hr/130662?lang=en
URL cjelovitog teksta: http://hrcak.srce.hr/130662?lang=en
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Teorijski i metodološki pristupi kategorijalnom učenju
Upisao u CROSBI: Valnea Žauhar (vzauhar@ffri.hr), 23. Vel. 2015. u 11:59 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4