crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 752746

Zbornik radova

Autori: Žauhar, Valnea; Bajšanski, Igor; Domijan, Dražen
Naslov: Utjecaj predznanja na sigurnost u točnost klasifikacije
( The effect of prior knowledge on classification accuracy )
Izvornik: XX naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji: rezimeiBeograd : Beograd: Filozofski fakultet , 2014. 49-50 (ISBN: 978-86-88803-47-2).
Skup: XX naučni skup Empirijska istraživanja u psihologiji
Mjesto i datum: Beograd, Srbija, 28.-30.03.2014.
Ključne riječi: točnost klasifikacije; metakognitivne procjene; razina predznanja
( classification accuracy; metacognitive judgments; prior knowledge )
Sažetak:
Problem ovog istraživanja bio je utvrditi hoće li vrsta predznanja aktiviranog tijekom procesa kategorijalnog učenja utjecati na klasifikaciju pojedinih obilježja pripadnika kategorija nakon učenja te na visinu metakognitivnih procjena sigurnosti u točnost klasifikacije. Zadatak ispitanika tijekom učenja bio je klasificirati podražaje sastavljene od verbalnih opisa izmišljenih kategorija, pri čemu se svaki pripadnik kategorije sastojao od pet obilježja koja su se češće javljaja unutar jedne kategorije (karakteristična obilježja) i jednog idiosinkratskog obilježja koje se moglo javiti isključivo unutar jedne kategorije. Idiosinkratska su obilježja mogla aktivirati predznanje na tri razine: pravilno, konfliktno ili neutralno. Nakon učenja, zadatak ispitanika bio je klasificirati pojedino prezentirano obilježje s obzirom na čestinu javljanja u određenoj kategoriji te procijeniti sigurnost u točnost klasifikacije na skali od 1 do 7. Kako bi se ispitali efekti vrste obilježja i razine aktiviranog predznanja na točnost klasifikacije, provedena je dvosmjerna ANOVA. Dobiven je glavni efekt vrste obilježja na točnost klasifikacije (F(2, 96)=6, 51, p<0, 05), pri čemu ispitanici točnije klasificiraju karakteristična obilježja (M=0, 77, SD=0, 16), u odnosu na idiosinkratska (M=0, 70, SD=0, 23). Kako bi se ispitali efekti točnosti klasifikacije (točno/netočno), vrste obilježja (karakteristično/idiosinkratsko) i razine aktiviranog predznanja (pravilno/konfliktno/neutralno) na visinu metakognitivnih procjena, provedena je trosmjerna ANOVA. Dobiveni su glavni efekti točnosti klasifikacije (F(1, 65)=134, 72 ; p<0, 01) i vrste obilježja (F(1, 65)=17, 65 ; p<0, 01), te dvosmjerna interakcija točnosti klasifikacije i vrste obilježja na visinu procjena (F(1, 65)=9, 85 ; p<0, 01). Ispitanici su bolje diskriminirali obilježja koja su točno klasificirali u odnosu na ona koja su netočno klasificirali. Sigurnost u točnost klasifikacije najvišom su procjenjivali za točno klasificirana karakteristična obilježja (M=6, 23, SD=1, 26), zatim za točno klasificirana idiosinkratska obilježja (M=5, 79, SD=1, 74), nižom za netočno klasificirana karakteristična obilježja (M=4, 92, SD=1, 51) i najnižom za netočno klasificirana idiosinkratska obilježja (M=4, 72, SD=1, 60). Dobiveni rezultati ukazuju kako vrsta aktiviranog predznanja tijekom učenja ne utječe na klasifikaciju pojedinačnih obilježja jednom kada su kategorije usvojene, no kako vrsta obilježja nakon učenja utječe na visinu metakognitivnih procjena.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Valnea Žauhar (vzauhar@ffri.hr), 23. Vel. 2015. u 12:17 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4