crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 752800

Zbornik radova

Autori: Buljan Flander, Gordana; Hrpka, Hana
Naslov: Stres nastavnika
( Teachers stress )
Izvornik: Nasilje i nasilno ponašanje u školi/vrtiću/učeničkom domu / Vrgoč, Hrvoje (ur.). - Zagreb : Hrvatski pedagoško-književni zbor , 2007. 66-75 (ISBN: 978-953-6134-64-0).
Skup: 31. škola pedagofa Hrvatske ''Nasilje i nasilno ponašanje u školi/vrtiću/učeničkom domu''
Mjesto i datum: Pula, Hrvatska, 8.-10.3.2007.
Ključne riječi: stres; simptomi; nastavnici; suočavanje sa stresom; prevencija
( stress; symptoms; teachers; coping with stress; prevention )
Sažetak:
Postoji više uročnih čimbenika stresa kod nastavnika. Iako stres podrazumijeva međudjelovanje između pojedinca i njegove okoline, uzročne čimbenike stresa kod nastavnika možemo podijeliti na tri široka područja: čimbenici specifični za nastavničko zvanje, kognitivni čimbenici koji utječu na individualnu ranjivost nastavnika te sustavni čimbenici koji djeluju na institucionalnoj i političkoj razini. Kao glavni stresori nastavničkog stresa navode se prevelik obujam posla te dugo radno vrijeme, ometajuća ponašanja učenika, što je često povezano s velikim razredima, pritisak školskih inspekcija, loše rukovodstvo i mobing te nemogućnost napredovanja. Neki od najčešćih problema zbog kojih nastavnici traže pomoć su stres, tjeskoba i depresija, sukobi s rukovodstvom ili kolegama, pritisak obujma posla i prekomjernih promjena, gubitak samouvjerenosti i tjeskoba vezana uz obavljanje poslova te bračni i obiteljski problemi. Nedostatno razvijene strategije suočavanja sa stresom znatno utječu na razvijanje simptoma izgaranja na poslu, odnosno na gubitak idealizma i entuzijazma na poslu. Važnost je prevencije na trima razinama: primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj. Cilj primarne prevencije je reduciranje incidencije novih slučajeva poremećaja. Sekundarnoj prevenciji je cilj rana identifikacija i tretman simptoma prije nego što se razviju u premećaj, a tercijarna prevencija uključuje intervencije radi prevencije povrata simptoma.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Gordana Buljan Flander (gbuljan1@ffos.hr), 23. Vel. 2015. u 16:14 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4