Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Telefonsko savjetovanje kao oblik prevencije i intervencije u području zlostavljanja djece (CROSBI ID 622269)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Buljan Flander, Gordana ; Rister, Mihaela ; Prvčić, Iva ; Karlović, Ana ; Sarađen, Melita ; Klapan, Anita Telefonsko savjetovanje kao oblik prevencije i intervencije u području zlostavljanja djece // Zbornik sažetaka - III. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine. 2001. str. 125-125

Podaci o odgovornosti

Buljan Flander, Gordana ; Rister, Mihaela ; Prvčić, Iva ; Karlović, Ana ; Sarađen, Melita ; Klapan, Anita

hrvatski

Telefonsko savjetovanje kao oblik prevencije i intervencije u području zlostavljanja djece

Zlostavljanje i zanemarivanje predstavlja traumu koja na djecu ostavlja dugoročne posljedice, narušavajući njihov razvoj. Ovaj projekt bio je usmjeren na pružanje informacija i pomoći zlostavljanoj i/ili zanemarenoj djeci, kao i njihovim obiteljima. Glavni ciljevi projekta bili su: 1. osigurati lako dostupnu pomoć putem telefonske linije zlostavljanoj i zanemarenoj djeci, njihovim roditeljima te stručnjacima koji rade s djecom ; 2. omogućiti anonimno prijavljivanje slučajeva zlostavljanja MUP-u i Centru za socijalnu skrb ; 3. omogućiti uključivanje djece koja su bila zlostavljana u psihoterapijski tretman kako bi proradili traumu ; 4. podići javnu svijest djece i odraslih o problemu zlostavljanja djece. Ostvarivanje ciljeva omogućio je rad volontera Hrabrog telefona koji su posebno educirani za telefonsko savjetovanje i problematiku zlostavljanja i zanemarivanja djece. Telefonska linija radila je svakim radnim danom od 12 do 15 sati, a od listopada nadalje od 10 do 16 sati. Rezultate ovog programa te ostvarenje ciljeva potvrđuje stalan porast broja poziva koji pristižu na Hrabri telefon, pri čemu je ukupan broj pristiglih poziva u 1997. godini iznosio 47, dok je u 2000. godini zabilježeno ukupno 697 poziva. Putem telefonske linije prijavljeno je ukupno 74 novih slučajeva zlostavljanja djece tijekom 2000. godine. Analiza poziva pristiglih u 2000. godini pokazuje da se 19% poziva odnosi na fizičko zlostavljanje djece, 20% odnosi se na seksualno zlostavljanje djece, dok je u 23% poziva riječ o emocionalnom zlostavljanju djece. Zanemarivanje djece se navodi u 11% poziva. Pokazalo se da u najvećem broju slučajeva pomoć traže članovi uže obitelji i djeteta (50%), zatim susjedi i znanci (24%) te sama djeca (10%). Kako bi se podigla javna svijest i povećalo znanje o problemu zlostavljanja, napisano je i tiskano 6 edukativnih brošura namijenjenih djeci ili roditeljima. Tiskana su i dva plakata namijenjena djeci u osnovnim i srednjim školama. Edukativni materijali dijeljeni su djeci, roditeljima i stručnjacima.

zlostavljanje; zanemarivanje; prevencija; Hrabri telefon

nije evidentirano

engleski

Telephone Counselling as Form of Prevention and Intervention in Child Abuse

nije evidentirano

abuse; neglect; prevention; Brave Phone

nije evidentirano

Podaci o prilogu

125-125.

2001.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka - III. Hrvatski kongres školske i sveučilišne medicine

Podaci o skupu

Prevencija bolesti i promicanje zdravlja - stari problemi, novi izazovi

ostalo

05.04.2001-07.04.2001

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija