Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obogaćenje stručne prakse studenata kroz volonterski rad u odgojno-obrazovnom sustavu (CROSBI ID 622718)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Rački, Željko ; Jindra, Ranka ; Mikulić, Matea ; Sablić, Marija Obogaćenje stručne prakse studenata kroz volonterski rad u odgojno-obrazovnom sustavu // Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education / Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef (ur.). Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2015. str. 401-431

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko ; Jindra, Ranka ; Mikulić, Matea ; Sablić, Marija

hrvatski

Obogaćenje stručne prakse studenata kroz volonterski rad u odgojno-obrazovnom sustavu

Cilj je ovoga rada bio ispitati u kakvom su odnosu volonterski rad u odgojno-obrazovnom sustavu i obvezna stručno-pedagoška praksa te ispitati postoje li razlike u crtama ličnosti, generativnom djelovanju, emocionalnoj kompetentnosti i nekim drugim obilježjima ličnosti između volontera i preostalih studenata. Istraživanje se bavi pitanjem komplementarnosti stručno-pedagoške prakse i volonterizma u odgojno-obrazovnom sustavu u funkciji osposobljavanja odgojno-obrazovnih djelatnika i odgoja za aktivno građanstvo. Studenti su Učiteljskoga studija dužni obaviti stručno-pedagošku praksu čiji je cilj omogućiti razvijanje i usvajanje praktičnih aspekata rada u osnovnim školama kroz promatranje rada mentora i osobno iskustvo samostalnoga rada usmjerenog povezivanju teorijskih spoznaja iz relevantnih kolegija s konkretnim primjerima. Studentima su trajno, povrh stručno-pedagoške prakse, kao građanima otvorene prilike za obogaćeno sudjelovanje u društvenim procesima kroz volonterizam, s naglaskom na volonterizam u odgojno-obrazovnom sustavu za koji su sustav pripremani tijekom studija. Sudionici su ovoga istraživanja bili studenti 3. i 4. godine Učiteljskoga studija u Osijeku (N = 80). Dio je istih studenata dodatno uložio osobno vrijeme, trud, znanja i vještine, tj. volontirao je tijekom godine u različitim područjima društvenoga djelovanja, uključujući i volontiranje na projektu unaprjeđivanja rada s ciljanom skupinom romske djece, osnovnoškolskih obveznika, u prema njima usmjerenim socijalnim i odgojno-obrazovnim aktivnostima u školi. Podatci su prikupljeni kroz anonimno i dobrovoljno sudjelovanje studenata, pomoću upitnika petofaktorskog modela ličnosti, generativnog djelovanja i emocionalne kompetentnosti na svim sudionicima, te potom kroz ciljanu fokus grupu s volonterima na projektu rada s romskom djecom. Rezultati upućuju na prednosti i nedostatke obogaćenja stručne prakse kroz volonterski rad studenata u odgojno-obrazovnom sustavu, uz nalaz specifičnih razlika u ispitanim psihološkim varijablama između volontera i preostalih studenata. Pri interpretaciji nalaza naglasak je stavljen na pitanja otvorenosti i povezanosti studijskoga programa, stručno-pedagoške prakse i volonterizma te sukladnosti uspješnosti u studiju, osobina volontera i osobina kvalitetnih budućih odgojno-obrazovnih djelatnika.

stručno-pedagoška praksa ; volonterizam ; profil volontera ; učitelji

Rad je u cijelosti objavljen na hrvatskom i engleskom jeziku. /The article is published in full in Croatian and English.

engleski

The enrichment of future teachers' pre-service school practice through volunteer work in the educational system

nije evidentirano

professional-pedagogical practice ; volunteering ; volunteer profile ; teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

401-431.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Obrazovanje za interkultuiralizam : Položaj Roma u odgoju i obrazovanju = Intercultural education : The Position of Roma in Education

Mlinarević, Vesnica ; Brust Nemet, Maja ; Bushati, Jozef

Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-6965-42-7

Podaci o skupu

Položaj Roma u odgoju i obrazovanju/The Position of Roma in Education

predavanje

08.01.2015-09.01.2015

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija