crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 755862

Zbornik radova

Autori: Sever, Irena; Šakić, Mateja
Naslov: Reklame i rodni stereotipi: važnost medijske pismenosti
( Advertisements and gender stereotypes: importance of media literacy )
Izvornik: Knjiga sažetaka međunarodne znanstvene konferencije Medijska pismenost u digitalno doba – kulturna, ekonomska i politička perspektiva / Zgrabljić Rotar, Nada (ur.). - Zagreb : Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu , 2014. 107-108.
Skup: Medijska pismenost u digitalno doba - kulturna, ekonomska i politička perpektiva
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 6.-7. lipnja 2014.
Ključne riječi: medijska pismenost; reklame; rodni stereotipi
( media literacy; advertisement; gender stereotypes )
Sažetak:
Brojne rasprave i istraživanja o medijima u sklopu društvenih i humanističkih znanosti usredotočuju se na utjecaj medija na djecu i mlade u procesu njihova odgoja i obrazovanja, odnosno oblikovanja individualnog i socijalnog identiteta. Svaki novi naraštaj odrasta u okolini sve bogatijoj medijima i pripadajućim sadržajima, a oni često preuzimaju ulogu „zamjenskih roditelja“ u odgojnom i „zamjenske škole“ u obrazovnom smislu. Jedan od najrasprostranjenijih medijskih oblika i kulturoloških proizvoda kojemu smo svakodnevno svjesno ili nesvjesno izloženi jesu reklame. Koliko su reklame važan kulturološki i ekonomski fenomen govori i podatak da se u reklamnu industriju godišnje u prosjeku ulaže 500 milijardi dolara, a ciljana skupina sve češće postaju djeca i mladi. Medijski se stručnjaci slažu da je utjecaj reklama na tu dobnu skupinu iznimno snažan, čak i kada se ne odnosi izravno na njih. Na taj način reklame pridonose oblikovanju dječje medijske kulture. Uočava se trend da reklame sve rjeđe uključuju navođenje prednosti proizvoda čiju prodaju žele potaknuti, a sve više nameću određene životne stilove koje mladi usvajaju kao dijelove svojih identiteta i obrazaca ponašanja. Tu se prije svega misli na rodne stereotipe i nerealne prikaze ženskog tijela kao sastavnih dijelova reklama. Stoga će se posebna pozornost u izlaganju posvetiti rodnim stereotipima u (audio)vizualnim reklamama i njihovim mogućim negativnim posljedicama na stajališta i ponašanja djece i mladih, poput „Lolita- efekta“, iskrivljene slike o sebi i sl. Kako bi se umanjili spomenuti negativni učinci reklama, potrebno je podizanje razine medijske pismenosti, kao i provođenje određenih medijskih politika na lokalnoj i globalnoj razini u okviru zakonskih regulativa.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija
Upisao u CROSBI: Mateja Šakić (mateja.sakic@unicath.hr), 20. Ožu. 2015. u 11:31 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4