Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Implementation of Intelligibility in Context Scale in Children with Hearing and Speech Sound Disorders (CROSBI ID 394829)

Ocjenski rad | diplomski rad

Arlović, Mirta Implementation of Intelligibility in Context Scale in Children with Hearing and Speech Sound Disorders / Diana Tomić (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2015

Podaci o odgovornosti

Arlović, Mirta

Diana Tomić

engleski

Implementation of Intelligibility in Context Scale in Children with Hearing and Speech Sound Disorders

Ljestvica razabirljivosti u kontekstu (ICS) je upitnik za roditelje koji ispituje razabirljivost djetetova govora. Cilj ovog istraživanja jest usporediti roditeljsku i rehabilitatorsku procjenu razabirljivosti dječjeg govora ispitanika s različitim vrstama poteškoća. Rehabilitatori su podijeljeni u dvije grupe: oni koji provode grupnu rehabilitaciju (GR) i oni koji provode individualnu rehabilitaciju (IR). U istraživanje je uključeno 131 predškolsko dijete, od toga 106 s poremećajem glasova (GT) i 25 sa slušnim oštećenjem (ST). Roditelji i rehabilitatori su samostalno ispunili upitnike. Roditeljski odgovori bili su u skladu s odgovorima rehabilitatora. Prosječne vrijednosti pokazale su da je govor djece s poremećajem glasova razabirljiviji od govora djece s oštećenjem sluha. Međutim, značajna razlika među ovim skupinama djece utvrđena je samo u roditeljskim procjenama. Uzeti su podaci iz medicinskih kartona o rezultatima na Reynell razvojnim ljestvicama govora, procjeni razabirljivosti govora, trajanju rehabilitacije i rezultatima na testu kognitivnih sposobnosti. Rezultati ICS-a bili su u korelaciji s rezultatima na Reynell ljestvicama i s procjenom razabirljivosti. Korelacija razabirljivosti i trajanja rehabilitacije utvrđena je samo u procjenama IR. Nije utvrđena korelacija razabirljivosti i kognitivnih sposobnosti. Provedena je i kratka anketa među rehabilitatoricama. Njihovi odgovori upućuju da je važna suradnja s roditeljima, međutim, upitnici za roditelje se rijetko koriste. ICS je pozitivno ocijenjen, ali odgovori upućuju da će biti potrebna dodatna istraživanja kako bi se dokazala pouzdanost i korisnost upitnika.

intelligibility; hearing impairment; speech sound disorders; parent questionnaire; parent; clinician

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

57

25.03.2015.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Filologija