crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 756812

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Pavin Ivanec, Tea
Naslov: Potrebe učenika za ranom odgojno obrazovnom intervencijom: fenomenologija i rasprostranjenost problema u ponašanju.
( The need for early educational intervention: phenomenology and incidence of behavioural disorders )
Knjiga: Razvoj modela rane odgojno-obrazovne intervencije u osnovnoj školi: od ideje do evaluacije
Urednik/ci: Bouillet, Dejana
Izdavač: Forum za slobodu odgoja
Grad: Zagreb
Godina: 2015
Raspon stranica:: 33-46
Ukupni broj stranica u knjizi:: 14
ISBN: 978-953-6958-55-9
Ključne riječi: pojavnost problema u ponašanju, mlađa školska dob, rana odgojno-obrazovna intervencija, školski uspjeh, roditeljsko ponašanje
( incidence of behavioural disorders, lower primary school children, early educational intervention, academic achievement, parental behaviour )
Sažetak:
U radu su prikazani rezultati istraživanja o prisutnosti i oblicima problema u ponašanju djece mlađe osnovnoškolske dobi te odnos problema u ponašanju i školskog uspjeha učenika te roditeljskog ponašanja njihovih majki i očeva. Istraživanje je provedeno na učenicima drugog, trećeg, četvrtog i petog razreda, njih ukupno 921, a rezultati se temelje na učiteljskim procjenama ponašanja učenika. Revidirana verzija Skale procjene ponašanja učenika/učenice obuhvaća četiri faktora: eksternalizirani problemi u ponašanju, internalizirani problemi u ponašanju, poteškoće u učenju i izvršavanju školskih obaveza te primjereno zauzimanje za sebe, kao oblik poželjnog ponašanja. Kada je riječ o problemima u ponašanju, odnosno rezultatima na navedenim faktorima, može se zaključiti kako su različiti problemi u ponašanju podjednako prisutni među učenicima, bez obzira o kojem obliku je riječ, ali i da su općenito zastupljeni u relativno maloj mjeri što je, s obzirom na dob učenika, očekivano. Kako bi se procijenila kolika je potreba ranom odgojno-obrazovnom intervencijom, na temelju dobivenih rezultata na faktorima ponašanja učenici su kategorizirani u skupinu nisko rizičnog, umjereno rizičnog i visoko rizičnog ponašanja, a pokazalo se kako je oko 20% onih učenika koji iskazuju određene veće ili manje probleme u ponašanju i koji imaju potrebu za pojačanom podrškom u obliku rane odgojno-obrazovne intervencije. Nadalje, utvrđeno je i da su eksternalizirani problemi u ponašanju, kao i problemi u učenju i izvršavanju školskih obaveza učestaliji među dječacima, te kako su učenici koji iskazuju probleme u ponašanju ujedno češće i oni lošijeg školskog uspjeha. Kada je riječ o odnosu problema u ponašanju učenika i roditeljskog ponašanja njihovih majki i očeva, rezultati općenito ukazuju da je nedostatak roditeljske podrške pozitivno povezan s poteškoćama u učenju, a iste poteškoće kao i eksternalizirani problemi u ponašanju pozitivno su povezane s roditeljskom restriktivnom kontrolom.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Tea Pavin Ivanec (tea.pavinivanec@ufzg.hr), 30. Ožu. 2015. u 12:33 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4