Grad: Varaždinske Toplice
Godina: 2001
Stranica: 249
ISBN: 953-6338-71-8
Ključne riječi: pedagogija; odgoj; učenje; roditeljstvo
( pedagogy; education; parenthood; teaching )
U domaćoj publicistici malo je djela u kojima se roditeljima obraćaju stručne osobe (pedagozi, psiholozi) na popularan i svima prihvatljiv način, ne dijeleći upute i savjete već pokušavajući ih na zanimljiv i privlačan način motivirati da obrate veću pažnju pitanjima odgoja i obitelji. Ovo je vrlo zanimljivo štivo, s mnoštvom interesantnih anegdotskih sadržaja, kojima autor najprije čitaoca animira za određeni a potom taj problem obrazlaže i interpretira na razumljiv način, nastojeći pritom očuvati zadovoljavajuću stručnu razinu. Svoja zapažanja i razmišljanja upućuje roditeljima kao ravnopravnom sudioniku dijaloga o pitanjima roditeljstva i obitelji, pa stručne teme obrađuje na način kojim je psihologija ˝skrivena˝ u obradi popularnih primjera iz biografija znamenitih ličnosti, svakodnevnog života i bogatog iskustva samog autora. Obiteljski krug, roditeljstvo, odgoj djece i problemi s kojima se obitelj susreće unutar sebe i u okolini su značajne teme kojima se autor bavi u svojim feljtonima. Njegova je najmjera da roditeljima pomogne da obrate pažnju, da lakše uoče i jasnije vide mnoge važne detalje vezane uz obiteljski krug i roditeljstvo te da ih motivira da povećaju njegove ˝obrambene snage˝ većim zajedništvom razumijevanjem, uzajamnom podrškom, brigom i toplinom u obiteljskom domu. Autor pritom ne drži ˝lekcije˝ i ne daje gotove recepte već (više ljudskom nego stručnom rječju) priča zanimljive i poučne priče iz života, upozorava i obrazlaže, želeći pomoći roditeljima i djeci da izgrade što privlačnije i jedinstvene životne priče. Nastavnici u knjizi mogu otkriti zanimljive teme za sastanke razredne zajednice i susrete s roditeljima. Odgajatelji bi također mogli naći dobre inspirativne sadržaje i mišljenja. Pedagozi i psiholozi koji se bave djecom mogu naći anegdote i iskustva od pomoći za razgovore s djecom i njihovim roditeljima. Učenici i studenti pedadagoških usmjerenja pronaći će interesantno i poučno štivo koje se bavi ne samo pitanjima odgoja djece, već na neprimjetan način odgaja i roditelje, te pedagoške radnike. (prof. dr. Ivan Furlan, predgovor 1. izd. iz 1990.)
Kategorija: Strucna
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Marina Sakač (biblioteka@obv.hr), 2. Tra. 2015. u 12:19 sati