Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja (CROSBI ID 217588)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Rački, Željko ; Sablić, Marija ; Sekol, Ivana Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 4; 653-676

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko ; Sablić, Marija ; Sekol, Ivana

hrvatski

Izostanak agresivnih i nasilnih definirajućih obilježja u opisima uspješnih i idealnih učitelja

Nasilje u odgojno-obrazovnom sustavu ne mora izvirati iz vršnjačkih, već i iz odnosa učenika s odgojno-obrazovnim djelatnicima. Učitelji koji su agresivni, grubi, hladni, koji galame, vrijeđaju, ismijavaju, diskriminiraju i favoriziraju, podcjenjuju, isključuju, tračaju, utjeruju strah itd., zapravo pokazuju nasilno odnosno zlostavljačko ponašanje usmjereno protiv trenutne i dugoročne dobrobiti učenika. Cilj je ovoga istraživanja bio ispitati učestalost takva ponašanja u opisima definirajućih obilježja kvalitetnih, uspješnih i idealnih učitelja, odnosno obilježja neuspješnih i nekvalitetnih učitelja. Sudionici su bili polaznici pedagoško-psihološke i didaktičko-metodičke izobrazbe nastavnika u Osijeku, Slavonskom Brodu i Koprivnici (N = 119), te studenti 3. godine Učiteljskoga studija u Slavonskom Brodu (N = 41). Sudionici su se prisjetili triju kvalitetnih, uspješnih, odnosno po osobnom sudu idealnih učitelja/-ice koji/-e su im predavali tijekom dosadašnjeg obrazovanja te su u obrazac upisali obilježja koja te učitelje najbolje opisuju. Isto su učinili za tri neuspješna i nekvalitetna učitelja. Prikupljeno je 145 pozitivnih obilježja (pridjeva), s ukupnom frekvencijom od 1120 navoda, te 174 negativnih obilježja, s ukupnom frekvencijom od 770 navoda. Konsenzusna tematska područja obilježja učitelja (inteligencija i kreativnost, karakter i moralnost, emocionalna kompetentnost, metodička kompetentnost) i faktorski razvrstani hrvatski bipolarni markeri petofaktorskog modela ličnosti, poslužili su kao dva okvira pri obradi podataka. Znakovit je potpun izostanak nasilnih ili zlostavljačkih obilježja u opisima idealnih učitelja, te njihova prisutnost u nekvalitetnih i neuspješnih učitelja. Dobiveni su nalazi interpretirani u skladu s profesionalnim zahtjevima i sukladnosti konstelacije ličnosti odgojno-obrazovnih djelatnika (ugodna i otvorena, metodički i emocionalno kompetentna, moralna osoba) s metodičkom uspješnosti i optimalnim postizanjem odgojno-obrazovnih ciljeva, te zaštitom učenika.

učitelji ; nasilje u školi ; metodička uspješnost

nije evidentirano

engleski

Absence of aggressive and violent defining characteristics in the descriptions of successful and ideal teachers

nije evidentirano

teachers ; school violence ; teaching competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

63 (4)

2014.

653-676

objavljeno

0037-654X

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija

Poveznice