crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 758239

Zbornik radova

Autori: Ljubin Golub, Tajana; Bohač, Irena
Naslov: Povezanost emocionalne inteligencije i učiteljske samoefikasnosti
( The relationship between the emotional intelligence and student teacher self-efficacy )
Izvornik: Researching Paradigms of Childhood and Education / Opić, Siniša ; Matijević, Milan (ur.). - Zagreb : Faculty of Teacher Education, University of Zagreb , 2015. 163-174 (ISBN: 978-953-7210-82-3).
Skup: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednoj školi
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 13-15.04.2015.
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; učiteljska samoefikasnost; studenti razredne nastave
( emotional intelligence; teacher self-efficacy; elementary pre-service teacher students )
Sažetak:
Emocionalna inteligencija učitelja važna je za poučavanje i odgojne aktivnosti koje zahtijevaju empatiju i suradnju sa učenicima, kao i za socijalno funkcioniranje sa suradnicima na poslu. Međutim, vrlo mali broj studija istraživao je ulogu emocionalne inteligencije u uvjerenjima budućih učitelja o nastavničkoj samoučinkovitosti. Stoga je cilj ovog rada ispitati povezanost između komponenata emocionalne inteligencije i komponenata uvjerenja o nastavničkoj samoefikasnost na uzorku budućih učitelja. Ispitanici su bili studentice prve godine koje se obrazuju za buduće učiteljice primarnog obrazovanja (poučavaju djecu staru 7-10 godina), sa Učiteljskog fakulteta u Zagrebu (N=154). Korištene su instrumenti Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2000) temeljen na Mayer- Saloveyevom modelu emocionalne inteligencije i Norveška skala učiteljske samoučinkovitosti (Skaalvik, 2007) temeljena na Bandurinom konceptu samoefikasnosti. Regresijske analize u kojima su tri komponente percipirane emocionalne inteligencije korištene kao prediktori, pokazale su da se 24% varijance u ukupnim uvjerenjima o učiteljskoj samoučinkovitosti može objasniti individualnim varijacijama u emocionalnoj inteligenciji. Uz to, oko 4% specifične dodatne varijance u ukupnoj učiteljskoj samoučinkovitosti može se objasniti sposobnošću regulacije i upravljanja emocija i oko 3% specifične dodatne varijance sposobnošću uočavanja i razumijevanja emocija. Rezultati su raspravljani s obzirom na moguće implikacije za obrazovanje budućih učitelja.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Puni text rada: 758239.Ljubin_Golub_Povezanost_emocionalne_inteligencije_i_uiteljske_samoefikasnosti.pdf (tekst priložen 15. Tra. 2015. u 11:59 sati)
Upisao u CROSBI: Diana Olčar (diana.olcar@ufzg.hr), 15. Tra. 2015. u 11:59 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4