Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost emocionalne inteligencije i učiteljske samoefikasnosti (CROSBI ID 623213)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Ljubin Golub, Tajana ; Bohač, Irena Povezanost emocionalne inteligencije i učiteljske samoefikasnosti // Researching Paradigms of Childhood and Education / Opić, Siniša ; Matijević, Milan (ur.). Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 163-174

Podaci o odgovornosti

Ljubin Golub, Tajana ; Bohač, Irena

hrvatski

Povezanost emocionalne inteligencije i učiteljske samoefikasnosti

Emocionalna inteligencija učitelja važna je za poučavanje i odgojne aktivnosti koje zahtijevaju empatiju i suradnju sa učenicima, kao i za socijalno funkcioniranje sa suradnicima na poslu. Međutim, vrlo mali broj studija istraživao je ulogu emocionalne inteligencije u uvjerenjima budućih učitelja o nastavničkoj samoučinkovitosti. Stoga je cilj ovog rada ispitati povezanost između komponenata emocionalne inteligencije i komponenata uvjerenja o nastavničkoj samoefikasnost na uzorku budućih učitelja. Ispitanici su bili studentice prve godine koje se obrazuju za buduće učiteljice primarnog obrazovanja (poučavaju djecu staru 7-10 godina), sa Učiteljskog fakulteta u Zagrebu (N=154). Korištene su instrumenti Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2000) temeljen na Mayer- Saloveyevom modelu emocionalne inteligencije i Norveška skala učiteljske samoučinkovitosti (Skaalvik, 2007) temeljena na Bandurinom konceptu samoefikasnosti. Regresijske analize u kojima su tri komponente percipirane emocionalne inteligencije korištene kao prediktori, pokazale su da se 24% varijance u ukupnim uvjerenjima o učiteljskoj samoučinkovitosti može objasniti individualnim varijacijama u emocionalnoj inteligenciji. Uz to, oko 4% specifične dodatne varijance u ukupnoj učiteljskoj samoučinkovitosti može se objasniti sposobnošću regulacije i upravljanja emocija i oko 3% specifične dodatne varijance sposobnošću uočavanja i razumijevanja emocija. Rezultati su raspravljani s obzirom na moguće implikacije za obrazovanje budućih učitelja.

emocionalna inteligencija; učiteljska samoefikasnost; studenti razredne nastave

nije evidentirano

engleski

The relationship between the emotional intelligence and student teacher self-efficacy

nije evidentirano

emotional intelligence; teacher self-efficacy; elementary pre-service teacher students

nije evidentirano

Podaci o prilogu

163-174.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Researching Paradigms of Childhood and Education

Opić, Siniša ; Matijević, Milan

Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-82-3

Podaci o skupu

Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja: IV simpozij: Nastava i škola za net-generacije: Unutarnja reforma nastave u osnovnoj i srednjoj školi

poster

13.04.2015-15.04.2015

Opatija, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija