crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 758305

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Mindoljević Drakulić, Aleksandra
Naslov: Diferencijalna dijagnoza školske fobije
( The Differential Diagnosis of School Phobia )
Knjiga: Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja/Researching Paradigms of Childhood and Education
Urednik/ci: Opić, Siniša ; Matijević Milan
Izdavač: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad: Zagreb
Godina: 2015
Serija: IV
Raspon stranica:: 665-671
Ukupni broj stranica u knjizi:: 726
ISBN: 978-953-7210-82-3
Ključne riječi: markiranje, panični poremećaj, socijalna fobija;, specifična fobija
( panic attack, social phobia, specific phobia, truancy )
Sažetak:
S obzirom na raznolikost i multikauzalnost obilježja školske fobije te često problematično razlikovanje ovog fenomena u praksi od drugih poremećaja (anksioznih poremećaja, poremećaja raspoloženja ili poremećaja ponašanja u užem smislu), cilj ovoga rada jest rasvijetliti što školsku fobiju razlikuje od ostalih fenomena dječje i adolescentne psihopatologije sa sličnim karakteristikama kliničke slike. Školska fobija je složeni psihopatološki fenomen koji nastaje kod školske djece i adolescenata. Smatra se razvojno pretjeranom tjeskobom vezanom uz opiranje napuštanju doma prilikom odvajanja od roditelja i odlaska u školu. Recentna svjetska istraživanja pokazuju da je školska fobija osim emocionalnih (osjećaj zabrinutosti, tjeskobe, straha, panike, razdražljivosti, tuge i sl.) praćena brojnim somatskim tegobama (bolovi u trbuhu i mučnine, bolovi u zglobovima, glavobolje, lupanje srca, vrtoglavice, mišićna napetost, nesvjestica, osjećaj gušenja, osjećaj vrućine, potreba za čestim uriniranjem, povraćanje, pospanost, tresenje/drhtanje, znojenje i sl.) te, ovisno o dobi djeteta, karakterističnim ponašanjem izbjegavanja negativnih doživljaja (provalama bijesa, plača i/ili skrivanjem) ili traženja pozitivnih. S obzirom na trenutačan sustav klasifikacije poremećaja i njegovu nedovoljno visoku pouzdanost, posebice u sferi dječje i adolescente problematike, diferencijalna dijagnoza školske fobije iznimno je zahtjevan zadatak. Ona svakako uključuje širok spektar psihopatoloških stanja u školske djece, a posebice odnos školske fobije sa socijalnom fobijom, specifičnom fobijom, sindromom kroničnog umora, paničnim poremećajem te markiranjem.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Pregledni
Znanstvena područja:
Kliničke medicinske znanosti,Psihologija
Upisao u CROSBI: Aleksandra Mindoljević (aleksandra.mindoljevic@ufzg.hr), 15. Tra. 2015. u 23:26 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4