Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha (CROSBI ID 623276)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Marušić, Iris ; Matić, Jelena
hrvatski
Razlike u samopoimanju i korištenju strategija učenja među učenicima različitog školskog uspjeha
Recentni procesni modeli obrazovnih postignuća sve više prepoznaju ulogu motivacijskih obrazovnih ishoda te njihova međudjelovanja u uspjehu učenika (Green i sur., 2012). Cilj ovog istraživanja je provjeriti razlike između učenika/ca različitog školskog uspjeha u aspektima školskog samopoimanja te u korištenju kognitivnih i motivacijskih strategija učenja. Istraživanje je provedeno na 624 učenika/ca 8. razreda. Skupinu s dobrim uspjehom čini 103 učenika/ca, vrlo dobrih je 251, a odličnih 235. Razlike između triju skupina provjerene su linearnom diskriminacijskom analizom, a korišteni prediktori su verbalno, matematičko i školsko samopoimanje iz upitnika SDQ II (Marsh, 1990) te skale iz Upitnika kognitivnih i motivacijskih komponenti samoreguliranog učenja (Lončarić, 2008). U analizi su rezultati na ovim skalama formirali kognitivne i motivacijske strategije višeg reda: dubinsko i površinsko procesiranje, metakognitivni ciklus kontrole, zaštita samopoštovanja i poticanje učenja. Prva diskriminacijska funkcija pokazala se statistički značajnom (Wilksova λ=.548, p<.000). Sve diskriminacijske varijable samopoimanja, strategije površinskog procesiranja i metakognitivnog ciklusa kontrole te zaštite samopoštovanja značajno doprinose razlikovanju triju skupina. Prediktori koji su se pokazali najrelevantnijima za razlikovanje među skupinama su školski, matematički i verbalni pojam o sebi, defanzivne strategije površinskog procesiranja i zaštite samopoštovanja, te metakognitivni ciklus kontrole. Učenici boljeg uspjeha postižu viši rezultat na diskriminacijskoj funkciji što upućuje na njihovu bolju sliku o sebi kao učenicima te rjeđe pribjegavanje defanzivnim strategijama učenja, uz češće korištenje metakognitivnih strategija učenja. Cjelokupni obrazac rezultata sugerira da je učenicima lošijeg uspjeha potrebno pružiti kvalitetnu podršku kako bi razvili pozitivnija očekivanja vezana uz vlastito učenje i ovladali onim strategijama učenja koje će njihovo učenje učiniti uspješnijim.
školski uspjeh; samopoimanje; strategije učenja
nije evidentirano
engleski
Self-concept and the use of learning strategies of pupils with different educational achievement
nije evidentirano
educational achievement; self-concept; learning strategies
nije evidentirano
Podaci o prilogu
85-85.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
1849-6946
Podaci o skupu
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
predavanje
16.04.2015-18.04.2015
Zagreb, Hrvatska