crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 758887

Zbornik radova

Autori: Rački, Željko; Mikulić, Matea; Brajković, Sanja
Naslov: Izvrsnost u učitelja kao spona između znanosti psihologije i umjetnosti poučavanja: 115 godina nakon William Jamesovih predavanja (1899) "Talks to teachers on psychology"
Izvornik: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa/ 22nd Ramiro and Zoran Bujas days/Sažeci priopćenja/ Book of abstracts / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet, Zagreb , 2015. 195-195.
Skup: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa/ Međunarodni psihologijski znanstveni skup
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 16-18.04.2015.
Ključne riječi: poučavanje; pedagoški standardi; darovitost
Sažetak:
Cilj je istraživanja bio ponašajno operacionalizirati izvrsnost u poučavanju, sažeti nominacije osobina izvrsnih učitelja, te ispitati percepciju psihologijskih doprinosa područnim kriterijima kvalitete rada u budućih učitelja. Sukladno vremešnoj ali inspirativnoj Jamesovoj izjavi učiteljima da je poučavanje umjetnost, u kojoj inventivni posrednički um učitelja, koristeći svoju originalnost, primjenjuje psihologijske spoznaje i poučava u skladu sa psihologijom, izvrsnost je učitelja u poučavanju u ovom istraživanju operacionalizirana kao profesionalni, ekspertni razvoj na visokoj razini kvalitete u poučavanju kojim se, slijedeći psihologijske spoznaje, ostvaruje učinkoviti utjecaj na pozitivne promjene u ponašanju učenika. Jedan odgovor na pitanje kako učitelji mogu biti vrjednovani po svojoj kvaliteti, tj. je li učiteljev odgojno-obrazovni rad visoke kvalitete, odnosno k tome stremi, dan je kroz ovo istraživanje o ISSA Pedagoškim standardima koje primjenjuju učitelji koji slijede metodologiju usmjerenu na dijete, a koji postavljuju kriterije kvalitete u sedam područja rada (individualizacija, okruženje za učenje, sudjelovanje obitelji, strategije poučavanja za smisleno učenje, planiranje i procjenjivanje, profesionalni razvoj, i socijalna inkluzija). Sudionici su bili studenti završne godine Učiteljskoga studija, koji su odabrane pokazatelje kvalitete u poučavanju procijenili s obzirom na: a) koji i u kojoj mjeri područni kriteriji kvalitete opisuju učitelja izvrsnog u poučavanju, kao i b) u kojim je područnim kriterijima kvalitete rada i u kojoj mjeri percipirani doprinos odslušanih studijskih psihologijskih sadržaja, te c) što iz perspektive procjene osobina učitelja jest indikativno za učiteljevu izvrsnost. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski utvrđenim utjecajima učitelja na učenikovo učenje i ishode toga učenja, s naglaskom u raspravi na kvalitetu poučavanja definiranu kroz postavljene ponašajno operacionalizirane i vrjednovane, učiteljevom (samo)razvoju usmjerene ciljne kriterije.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Željko Rački (zracki@foozos.hr), 21. Tra. 2015. u 19:39 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4