Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izvrsnost u učitelja kao spona između znanosti psihologije i umjetnosti poučavanja: 115 godina nakon William Jamesovih predavanja (1899) "Talks to teachers on psychology" (CROSBI ID 623362)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Rački, Željko ; Mikulić, Matea ; Brajković, Sanja Izvrsnost u učitelja kao spona između znanosti psihologije i umjetnosti poučavanja: 115 godina nakon William Jamesovih predavanja (1899) "Talks to teachers on psychology" // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa/ 22nd Ramiro and Zoran Bujas days/Sažeci priopćenja/ Book of abstracts / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 195-195

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko ; Mikulić, Matea ; Brajković, Sanja

hrvatski

Izvrsnost u učitelja kao spona između znanosti psihologije i umjetnosti poučavanja: 115 godina nakon William Jamesovih predavanja (1899) "Talks to teachers on psychology"

Cilj je istraživanja bio ponašajno operacionalizirati izvrsnost u poučavanju, sažeti nominacije osobina izvrsnih učitelja, te ispitati percepciju psihologijskih doprinosa područnim kriterijima kvalitete rada u budućih učitelja. Sukladno vremešnoj ali inspirativnoj Jamesovoj izjavi učiteljima da je poučavanje umjetnost, u kojoj inventivni posrednički um učitelja, koristeći svoju originalnost, primjenjuje psihologijske spoznaje i poučava u skladu sa psihologijom, izvrsnost je učitelja u poučavanju u ovom istraživanju operacionalizirana kao profesionalni, ekspertni razvoj na visokoj razini kvalitete u poučavanju kojim se, slijedeći psihologijske spoznaje, ostvaruje učinkoviti utjecaj na pozitivne promjene u ponašanju učenika. Jedan odgovor na pitanje kako učitelji mogu biti vrjednovani po svojoj kvaliteti, tj. je li učiteljev odgojno-obrazovni rad visoke kvalitete, odnosno k tome stremi, dan je kroz ovo istraživanje o ISSA Pedagoškim standardima koje primjenjuju učitelji koji slijede metodologiju usmjerenu na dijete, a koji postavljuju kriterije kvalitete u sedam područja rada (individualizacija, okruženje za učenje, sudjelovanje obitelji, strategije poučavanja za smisleno učenje, planiranje i procjenjivanje, profesionalni razvoj, i socijalna inkluzija). Sudionici su bili studenti završne godine Učiteljskoga studija, koji su odabrane pokazatelje kvalitete u poučavanju procijenili s obzirom na: a) koji i u kojoj mjeri područni kriteriji kvalitete opisuju učitelja izvrsnog u poučavanju, kao i b) u kojim je područnim kriterijima kvalitete rada i u kojoj mjeri percipirani doprinos odslušanih studijskih psihologijskih sadržaja, te c) što iz perspektive procjene osobina učitelja jest indikativno za učiteljevu izvrsnost. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski utvrđenim utjecajima učitelja na učenikovo učenje i ishode toga učenja, s naglaskom u raspravi na kvalitetu poučavanja definiranu kroz postavljene ponašajno operacionalizirane i vrjednovane, učiteljevom (samo)razvoju usmjerene ciljne kriterije.

poučavanje; pedagoški standardi; darovitost

nije evidentirano

engleski

/

nije evidentirano

/

nije evidentirano

Podaci o prilogu

195-195.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa/ 22nd Ramiro and Zoran Bujas days/Sažeci priopćenja/ Book of abstracts

Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Podaci o skupu

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa/ Međunarodni psihologijski znanstveni skup

predavanje

16.04.2015-18.04.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija