Izvrsnost u učitelja kao spona između znanosti psihologije i umjetnosti poučavanja: 115 godina nakon William Jamesovih predavanja (1899) "Talks to teachers on psychology" (CROSBI ID 623362)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Rački, Željko ; Mikulić, Matea ; Brajković, Sanja
hrvatski
Izvrsnost u učitelja kao spona između znanosti psihologije i umjetnosti poučavanja: 115 godina nakon William Jamesovih predavanja (1899) "Talks to teachers on psychology"
Cilj je istraživanja bio ponašajno operacionalizirati izvrsnost u poučavanju, sažeti nominacije osobina izvrsnih učitelja, te ispitati percepciju psihologijskih doprinosa područnim kriterijima kvalitete rada u budućih učitelja. Sukladno vremešnoj ali inspirativnoj Jamesovoj izjavi učiteljima da je poučavanje umjetnost, u kojoj inventivni posrednički um učitelja, koristeći svoju originalnost, primjenjuje psihologijske spoznaje i poučava u skladu sa psihologijom, izvrsnost je učitelja u poučavanju u ovom istraživanju operacionalizirana kao profesionalni, ekspertni razvoj na visokoj razini kvalitete u poučavanju kojim se, slijedeći psihologijske spoznaje, ostvaruje učinkoviti utjecaj na pozitivne promjene u ponašanju učenika. Jedan odgovor na pitanje kako učitelji mogu biti vrjednovani po svojoj kvaliteti, tj. je li učiteljev odgojno-obrazovni rad visoke kvalitete, odnosno k tome stremi, dan je kroz ovo istraživanje o ISSA Pedagoškim standardima koje primjenjuju učitelji koji slijede metodologiju usmjerenu na dijete, a koji postavljuju kriterije kvalitete u sedam područja rada (individualizacija, okruženje za učenje, sudjelovanje obitelji, strategije poučavanja za smisleno učenje, planiranje i procjenjivanje, profesionalni razvoj, i socijalna inkluzija). Sudionici su bili studenti završne godine Učiteljskoga studija, koji su odabrane pokazatelje kvalitete u poučavanju procijenili s obzirom na: a) koji i u kojoj mjeri područni kriteriji kvalitete opisuju učitelja izvrsnog u poučavanju, kao i b) u kojim je područnim kriterijima kvalitete rada i u kojoj mjeri percipirani doprinos odslušanih studijskih psihologijskih sadržaja, te c) što iz perspektive procjene osobina učitelja jest indikativno za učiteljevu izvrsnost. Rezultati su interpretirani u skladu sa suvremenim, empirijski utvrđenim utjecajima učitelja na učenikovo učenje i ishode toga učenja, s naglaskom u raspravi na kvalitetu poučavanja definiranu kroz postavljene ponašajno operacionalizirane i vrjednovane, učiteljevom (samo)razvoju usmjerene ciljne kriterije.
poučavanje; pedagoški standardi; darovitost
nije evidentirano
engleski
/
nije evidentirano
/
nije evidentirano
Podaci o prilogu
195-195.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa/ 22nd Ramiro and Zoran Bujas days/Sažeci priopćenja/ Book of abstracts
Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Podaci o skupu
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa/ Međunarodni psihologijski znanstveni skup
predavanje
16.04.2015-18.04.2015
Zagreb, Hrvatska