crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 758949

Zbornik radova

Autori: Brebrić, Marija; Pavlin-Bernardić, Nina
Naslov: Aktivno i pasivno odgađanje: Postoji li adaptivan oblik akademskog odgađanja
( Active and passive procrastination: Is there an adaptive form of procrastination? )
Izvornik: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju , 2015. 120-120.
Skup: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 16.-18. 04. 2015.
Ključne riječi: akademsko odgađanje; aktivno odgađanje; pasivno odgađanje
( procrastination; active procrastination; pasive procrastination )
Sažetak:
Na akademsko odgađanje većina autora gleda kao na isključivo negativan fenomen, no Chu i Choi (2005) uvode podjelu na pasivno i aktivno odgađanje. Pasivni odgađači nemaju namjeru odgađanja, no ipak često odgađaju zadatke i obaveze jer nisu sposobni djelovati u skladu sa svojim odlukama. S druge strane, aktivni odgađači namjerno odgađaju rješavanje obaveza i usmjeravaju pažnju na druge važne aktivnosti te mogu djelovati u skladu sa svojim odlukama. Cilj ovog istraživanja bio je provjeriti faktorsku strukturu Upitnika aktivnog odgađanja te utvrditi postoji li razlika između aktivnog i pasivnog akademskog odgađanja i njihovu povezanost s različitim uvjerenjima, ciljevima i akademskim postignućem. Na uzorku od 205 studenata primijenjeni su instrumenti koji mjere aktivno i pasivno odgađanje, ciljeve postignuća, ispitnu anksioznost, strah od neuspjeha i samoefikasnost. Eksploratornom faktorskom analizom dobivena su četiri faktora aktivnog odgađanja: želja za pritiskom, namjerna odluka odgađanja, sposobnost završavanja zadataka na vrijeme i zadovoljstvo s ishodima. Pokazalo se da je faktor namjerne odluke odgađanja povezan pozitivno, a sposobnost završavanja zadataka na vrijeme negativno s pasivnim odgađanjem. Želja za pritiskom negativno je povezana sa svim ciljevima postignuća, namjerna odluka odgađanja pozitivno s ciljem ovladavanja putem izbjegavanja, sposobnost završavanja zadataka na vrijeme i zadovoljstvo s ishodima negativno, a pasivno odgađanje pozitivno s ciljevima izbjegavanja. Želja za pritiskom, sposobnost završavanja zadataka na vrijeme i zadovoljstvo s ishodima negativno su povezani s ispitnom anksioznosti i strahom od neuspjeha, a pozitivno sa samoefikasnosti. Namjerna odluka odgađanja i pasivno odgađanje pozitivno su povezani sa strahom od neuspjeha. Pasivno odgađanje je negativno povezano sa samoefikasnosti i s prosjekom ocjena, a pozitivno s ispitnom anksioznosti. Sposobnost završavanja zadataka na vrijeme u pozitivnoj je vezi s prosjekom ocjena.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Nina Pavlin Bernardić (nbernardi@ffzg.hr), 22. Tra. 2015. u 12:47 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4