crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 758967

Zbornik radova

Autori: Jugović, Ivana; Marušić, Iris
Naslov: Predviđaju li ličnost i ciljne orijentacije motivaciju za odabir učiteljske profesije?
( Do personality dimensions and achievement goals predict motivation to teach? )
Izvornik: 2. DANI OBRAZOVNIH ZNANOSTI “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama” / Marušić, Iris (ur.). - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu , 2014. 34-35 (ISBN: 978-953-6218-62-2).
Skup: 2. Dani obrazovnih znanosti
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 16. - 17. listopada 2014.
Ključne riječi: ličnost; ciljne orijentacije; motivacija za odabir učiteljske profesije; studentice učiteljskih studija
( personality; achievement goals; motivation to choose a teaching career; student teachers )
Sažetak:
Istraživanja motivacije za odabir profesije učitelja posljednje se desetljeće sve češće oslanjaju na teorijski model Watt i Richardsona (2007). Prema ovom modelu, ključne odrednice izbora učiteljske profesije su intrinzična, društvena i osobna utilitarna motivacija, percepcija vlastitih sposobnosti za poučavanje, te prošla iskustva s učenjem i poučavanjem i utjecaj okoline da se odabere ova profesija. Model također obuhvaća zadovoljstvo odabirom učiteljske profesije i odabir učiteljske profesije kao karijere drugog izbora te percepcije zahtjevnosti, ali i pogodnosti učiteljskog posla. Cilj ovog rada bio je ispitati odnos osobina ličnosti i ciljnih orijentacija s elementima motivacije za izbor učiteljske profesije, te njihovu ulogu u objašnjenju navedene motivacije. U istraživanju je sudjelovalo 374 studenata/ica prve godine učiteljskih fakulteta s tri hrvatska sveučilišta. Motivacija za odabir učiteljske profesije ispitana je Upitnikom faktora koji utječu na izbor učiteljske profesije koji se sastoji od tri dijela s ukupno 18 subskala (Watt i Richardson, 2007). Osim ovog upitnika, primijenjeni su također Big Five Inventory (BFI ; John & Srivastava, 1999) koji ispituje pet faktora ličnosti (ekstraverzija, ugodnost, savjesnost, neuroticizam i otvorenost prema iskustvu) te Skala ciljnih orijentacija (Elliot i McGregor, 2001) koja ispituje četiri ciljne orijentacije (odustajanje od učenja, izbjegavanje neuspjeha, orijentacija ka učenju i orijentacija prema rezultatu). Hijerarhijskom regresijskom analizom pokazalo se da ličnost i ciljne orijentacije imaju značajan udjel u objašnjenju varijance gotovo svih komponenata motivacije za odabir učiteljske profesije, a najviše u slučaju društvene utilitarne motivacije, intrinzične vrijednosti poučavanja te uvjerenja o vlastitoj sposobnosti za poučavanje. Najvažniju ulogu u objašnjenju varijance pojedinih motivacijskih komponenti igraju osobine ličnosti ekstraverzija, savjesnost i ugodnost, te ciljna orijentacija ka učenju. Pri tome ugodnost i ciljne orijentacije ka učenju najbolje predviđaju društvenu utilitarnu motivaciju koja uključuje želju za povećanjem društvene jednakosti i davanjem društvenog doprinosa kroz rad s djecom. Intrinzičnu motivaciju za poučavanje, te veći stupanj zadovoljstva svojim izborom profesije više iskazuju studenti/ice koji su ekstravertirani i ugodni te orijentirani na učenje. Ekstravertirani i na učenje orijentirani studenti/ice smatraju se sposobnijima za učiteljsku profesiju, a ona je karijera drugog izbora onima koji su manje savjesni i manje ugodni. Ovi rezultati upućuju na povezanost širih osobina ličnosti kao dispozicija ka određenom ponašanju, te akademskih orijentacija ka ciljevima učenja s motivacijom za budući učiteljski poziv.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://www.idi.hr/doz2014/DOZ2014_Knjiga_sazetaka.pdf
Upisao u CROSBI: Ivana Jugovic (jugovic@idi.hr), 22. Tra. 2015. u 14:28 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4