Školska iskustva i percipirana dobrobit učenika koji osjećaju istospolnu privlačnost (CROSBI ID 623387)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Jugović, Ivana ; Bezinović, Petar
hrvatski
Školska iskustva i percipirana dobrobit učenika koji osjećaju istospolnu privlačnost
LGBT učenici u većoj mjeri doživljavaju vršnjačko nasilje i uznemiravanje u školi te slabiju potporu od strane škole nego heteroseksualni učenici (D’Augelli, 2006 ; Nichols, 1999). Posljedice homofobnog uznemiravanja mogu biti povećana anksioznost i depresivnost, osjećaj nesigurnosti u školi i slabiji osjećaj pripadanja školi (D’Augelli, Pilkington & Hershberger, 2002 ; Kosciw et al., 2012 ; Poteat & Espelage, 2007). No s druge strane, pokazalo se da su se LGBT učenici, koji su imali podržavajuće učitelje i u čijim su školama organizirani klubovi potpore LGBT učenicima, osjećali sigurnije te da je u tim školama bilo manje homofobnog uznemiravanja (Kosciw et al., 2012). Cilj rada je istražiti razlikuju li se učenici koji su doživjeli privlačnost prema osobi istog spola, i oni koji to nikada nisu doživjeli, u iskustvima doživljenog fizičkog i relacijskog nasilja u školi, percipiranoj dobrobiti i (ne)zadovoljstvu nastavnicima. Istraživanje je provedeno na 1819 učenika svih razreda srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji (49, 5% djevojaka). Upitnikom su ispitani: istospolna privlačnost, doživljeno fizičko i relacijsko nasilje u školi, depresivnost i egzistencijalne krize, zadovoljstvo životom te (ne)zadovoljstvo odnosnom nastavnika prema učenicima. Rezultati su pokazali da su učenici, koji su osjetili istospolnu privlačnost, doživjeli više relacijskog i fizičkog nasilja od učenika koji nikada nisu imali takve osjećaje. Djevojke koje su doživjele istospolnu privlačnost bile su sklonije depresivnim osjećajima i egzistencijalnoj krizi, te su bile manje zadovoljne životom općenito od djevojaka koje nisu nikada osjetile istospolnu privlačnost. Grupa mladića, koji su istospolnu privlačnost osjećali često i vrlo često, bila je najsklonija depresivnim osjećajima i egzistencijalnoj krizi u usporedbi s mladićima koji su rijetko ili nisu nikada doživjeli istospolnu privlačnost. Ti su mladići također bili najmanje zadovoljni načinom na koji se nastavnici odnosne prema učenicima. Rezultati istraživanja ukazuju na to da škole u hrvatskom kontekstu nisu posve sigurno okružje za učenike koji osjećaju istospolnu privlačnost. Implementacija preventivnih programa s fokusom na LGBT problematiku bi trebala biti uvedena u škole, kao što i predlažu APA (1993) i Vijeće Europe (2011).
istospolna privlačnost; doživljeno nasilje; psihološka dobrobit; srednjoškolski učenici
nije evidentirano
engleski
Same-sex attracted high-school students' school experiences and well-being
nije evidentirano
same-sex attraction; experiences of violence; well-being; high-school students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
89-x.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modrić Stanke, Koraljka
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
1849-6946
Podaci o skupu
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
predavanje
16.04.2015-18.04.2015
Zagreb, Hrvatska