Intertekstualnost muzejske slikovnice (CROSBI ID 623397)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Narančić Kovač, Smiljana ; Zalar, Diana
hrvatski
Intertekstualnost muzejske slikovnice
U posebnoj podvrsti nacionalne slikovnice – muzejskoj slikovnici, koja je vezana za matičnu ustanovu na više razina: tematskoj, duhovnoj, namjenom, svojom publikom – dio je korpusa razvio posebnu strategiju privlačenja mladoga čitatelja, zasnovanu na intertekstualnosti. Autorice su istražile suvremene hrvatske muzejske slikovnice i izdvojile primjere različitih vrsta slikovnica s obzirom na vrstu hipoteksta i na način njegova posredovanja intertekstom. Bilo da je riječ o preklapanju povijesnih slojeva uz pomoć spomeničkih artefakata i mašte, ili o uspostavljanju čitateljeve komunikacije s povijesnom zbiljom, o „slaganju“ raznorodnih književnih i neknjiževnih tekstova u istoj slikovnici , o shvaćanju slikovnice kao igračke koja poziva na daljnje i dublje stvaranje priče, ili pak o složenoj i inventivnoj igri na planu jezika, jezičnoga i slikovnoga diskursa i načina posredovanja priče – muzejske slikovnice u Hrvatskoj otkrivaju mnoštvo mogućnosti za korespondenciju s različitim vremenima i svjetovima.
hipotekst; hrvatska slikovnica; intertekst; jezični diskurs; slikovni diskurs
Cjeloviti rad objavljen je u Zborniku radova (CD ROM), a sažetak rada objavljen je u tiskanoj knjizi sažetaka: Knjiga sažetaka // Book of Abstracts. Researching Paradigms of Childhood and Education // Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja, str. 77. Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. ISBN:978-953-7210-77-9
engleski
The intertextuality of museum picturebooks
nije evidentirano
Croatian picturebook; hypotext; intertext; verbal discourse; visual discourse
nije evidentirano
Podaci o prilogu
68-80.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Cvikić, Lidija ; Filipan-Žignić, Blaženka ; Gruić, Iva ; Majhut, Berislav ; Zergollern-Miletić, Lovorka
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
978-953-7210-79-3
Podaci o skupu
Istraživanja paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – II. simpozij: Dječji jezik i kultura // Researching Paradigms of Childhood and Education – 2nd Symposium: Child Language and Culture.
predavanje
13.04.2015-15.04.2015
Opatija, Hrvatska