crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 760393

Zbornik radova

Autori: Britvić, Antea; Tonković Grabovac, Maša
Naslov: Provjera modela poduzetničkih namjera na studentima ekonomskih i neekonomskih usmjerenja
( The evaluation of the model of entrepreneurial intentions on economical- and non-economical- oriented students )
Izvornik: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.). - 2015 : Grafički zavod Hrvatske , 2015. 122-122.
ISSN: 1849-6946
Skup: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 16.-18.04.2015.
Ključne riječi: poduzetništvo; poduzetničke sklonosti; poduzetničke namjere; studenti; (ne)ekonomsko usmjerenje
( entrepreneurship; entrepreneurial tendencies; entrepreneurial intentions; students; (non)economy studies )
Sažetak:
Namjerno ponašanje i aktivnosti poduzetnika, koje su ključne za pokretanje i daljnje uspješno poslovanje poduzeća, teško je objasniti bez psihologije poduzetništva. Pitanje koje zanima brojne istraživače jest koje su to osobine koje motiviraju osobu da postane poduzetnik. Jedino takvo istraživanje u Hrvatskoj provela je Miljković-Krečar (2013) na apsolventima studija poduzetništva, prema kojem su odrednice poduzetničke namjere: iskustvo osnivanja i vođenja poduzeća, poduzetništvo u obitelji, akademski status, socijalna podrška, poduzetničke sklonosti, poduzetnička samoefikasnost i poželjnost poduzetništva. Međutim, ostalo je nepoznato kakve su i čime se mogu predvidjeti poduzetničke namjere hrvatskih studenata na nižim godinama studija, što je bitno istražiti budući da poduzetnici započinju svoju karijeru već u mlađoj odrasloj dobi, te studenata neekonomskih usmjerenja. Stoga je cilj ovoga rad bio ispitati model odrednica poduzetničke namjere na studentima ekonomskih i neekonomskih usmjerenja. Istraživanje je provedeno on-line, na oko 300 studenta različitih usmjerenja iz cijele Hrvatske. Sudionici su anonimno ispunili Mjeru poduzetničkih namjera, mjere prediktorskih konstrukata te upitnik socio-demografskih varijabli. Statistička obrada provedena pomoću hijerarhijske regresijske analize u tri koraka, pokazala je da smo modelom kod oba poduzorka uspjeli objasniti približno jednako velik postotak varijance kriterija (oko 70%), no nađene su razlike u odrednicama modela s obzirom na usmjerenje studenata. Ovaj nalaz može predstavljati polazište za buduća teorijska istraživanja poduzetničke namjere na različitim populacijama. Na praktičnom planu kreiranja intervencija za podizanje poduzetničkih namjera kod studenata, nalazi ovog istraživanja ukazuju na važnost prilagođavanja intervencija usmjerenju studenata.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Maša Tonković (mtonkovi3@ffzg.hr), 5. Svi. 2015. u 11:10 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4