Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Provjera modela poduzetničkih namjera na studentima ekonomskih i neekonomskih usmjerenja (CROSBI ID 623782)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Britvić, Antea ; Tonković Grabovac, Maša Provjera modela poduzetničkih namjera na studentima ekonomskih i neekonomskih usmjerenja // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.). Grafički zavod Hrvatske, 2015. str. 122-122

Podaci o odgovornosti

Britvić, Antea ; Tonković Grabovac, Maša

hrvatski

Provjera modela poduzetničkih namjera na studentima ekonomskih i neekonomskih usmjerenja

Namjerno ponašanje i aktivnosti poduzetnika, koje su ključne za pokretanje i daljnje uspješno poslovanje poduzeća, teško je objasniti bez psihologije poduzetništva. Pitanje koje zanima brojne istraživače jest koje su to osobine koje motiviraju osobu da postane poduzetnik. Jedino takvo istraživanje u Hrvatskoj provela je Miljković-Krečar (2013) na apsolventima studija poduzetništva, prema kojem su odrednice poduzetničke namjere: iskustvo osnivanja i vođenja poduzeća, poduzetništvo u obitelji, akademski status, socijalna podrška, poduzetničke sklonosti, poduzetnička samoefikasnost i poželjnost poduzetništva. Međutim, ostalo je nepoznato kakve su i čime se mogu predvidjeti poduzetničke namjere hrvatskih studenata na nižim godinama studija, što je bitno istražiti budući da poduzetnici započinju svoju karijeru već u mlađoj odrasloj dobi, te studenata neekonomskih usmjerenja. Stoga je cilj ovoga rad bio ispitati model odrednica poduzetničke namjere na studentima ekonomskih i neekonomskih usmjerenja. Istraživanje je provedeno on-line, na oko 300 studenta različitih usmjerenja iz cijele Hrvatske. Sudionici su anonimno ispunili Mjeru poduzetničkih namjera, mjere prediktorskih konstrukata te upitnik socio-demografskih varijabli. Statistička obrada provedena pomoću hijerarhijske regresijske analize u tri koraka, pokazala je da smo modelom kod oba poduzorka uspjeli objasniti približno jednako velik postotak varijance kriterija (oko 70%), no nađene su razlike u odrednicama modela s obzirom na usmjerenje studenata. Ovaj nalaz može predstavljati polazište za buduća teorijska istraživanja poduzetničke namjere na različitim populacijama. Na praktičnom planu kreiranja intervencija za podizanje poduzetničkih namjera kod studenata, nalazi ovog istraživanja ukazuju na važnost prilagođavanja intervencija usmjerenju studenata.

poduzetništvo; poduzetničke sklonosti; poduzetničke namjere; studenti; (ne)ekonomsko usmjerenje

nije evidentirano

engleski

The evaluation of the model of entrepreneurial intentions on economical- and non-economical- oriented students

nije evidentirano

entrepreneurship; entrepreneurial tendencies; entrepreneurial intentions; students; (non)economy studies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

122-122.

2015.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Program i sažeci priopćenja

Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka

Grafički zavod Hrvatske

1849-6946

Podaci o skupu

22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.

predavanje

16.04.2015-18.04.2015

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija