( The Current Accomplishments of Modern Psychodrama Psychotherapy )
Izvornik: Psihologija i psiholozi u prevladavanju krizeZagreb :
Skup: 10. godišnja konferencija psihologa Hrvatske
Mjesto i datum: Plitvice, Hrvatska, 06. - 09. 11. 2002.
Ključne riječi: psihodrama; psihodramska psihoterapija; dostignuća
( psychodrama; psychodrama psychotherapy; accomplishments )
Otkada je bečki liječnik Jakob Levy Moreno, 20-ih godina prošlog stoljeća otkrio scenskoekspresvnu terapiju (psihodramu) sa svim njezinim mogućnostima i bogatstvom oblika, zadivljuje bibliografija psihodramskih iskustava kao i izniman zamah scenske psihoterapije u svijetu. Od nastanka psihodrame zadržala se dramatska igra kao glavni medij, s tim da su se u toj terapijskoj tehnici postupno razvila i održala četiri osnovna principa rada, i to svaki sa svojim zakonitostima: zagrijavanje, akcija (igra), podjela i reintegracija. Velike su sličnosti u konceptualnom smislu između početaka stvaranja psihodrame i njezine sadašnje koncepcije rada. Suvremena se psihodrama umnogomu oslanja na morenovsku tradiciju igranja, ali ipak s obvezim psihodinamskim upletanjem u sadržaj. „Nova“ je psihodrama zapravo eklektična jer uključuje i kompilira sve grupne terapijske akcije što su se u ovoj psihoterapijskoj tehnici tijekom desetljeća pokazale lječidbenima (obrat uloga, zrcaljenje, igra dvojnika). Ovisno o bolesnicima i niihovim dijagnozama u psihodinamskom tretmanu, što je novina, uz obvezni namještaj (stolce i stolove) katkada se mogu rabiti i lutke, unaprijed pripremljeni scenarij („script training“) te rjeđe šminka i svjetlosni ili glazbeni efekti. Umjesto nekadašnjih 5-minutnih igara, igra može trajati i do sat i pol vremena, pa moderna (klasična) psihodrama prerasta u scenu u kojoj protagonisti istodobno razrješavaju više složenijih problema ulazeći i izlazeći iz igre te time češće mijenjajući realitet i fantaziju.
Kategorija: Stručni
Upisao u CROSBI: Aleksandra Mindoljević (aleksandra.mindoljevic@ufzg.hr), 16. Svi. 2015. u 23:58 sati