( Introduction to Educational Inslusion- School for Every Child )
Urednik/ci: Igrić, Ljiljana
Izdavač: Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rahabilitacijski fakultet i Školska knjiga
Godina: 2015
Stranica: 393
ISBN: 978-953-0-31593-8
Ključne riječi: inkluzivno obrazovanje; prava osoba s invaliditetom; inkluzivna škola; inkluzivno poučavanje; individualni edukacijski plan; procjena za školsko učenje; inkluzivno istraživanje; asistenti u nastavi; mobilni stručni tim
( inclusive education; rights of persons with disabilities; inclusive school; inclusive teaching; Individual educational plan; assessment in inclusive education; inclusive research; teaching assistant; mobile proffessional team )
Knjigom Osnove edukacijskog uključivanja autori na jednom mjestu pružaju čitateljima neophodne spoznaje o odgoju i obrazovanju u uvjetima škole, koja je jednako dostupna svoj djeci, odnosno o školi koja se danas naziva inkluzivnom školom ili školom za sve. Uključivanje svih učenika u školu svoje lokalne sredine razmatra se sa stanovišta obogaćivanja, jer raznolikost školskih razreda nudi izazove i prilike obogaćenog konteksta učenja, koji odgovara raznolikosti u našem svakodnevnom životu. Namijenjena je studentima koji su se opredijelili da postanu stručnjaci u odgoju i obrazovanju, bilo edukacijsko-rehabilitacijski stručnjaci ili učitelji, profesori, pedagozi ili psiholozi. U deset tematski i pristupom različitih poglavlja sadržane su informacije koje mogu biti koristan udžbenički materijal studentima preddiplomskog, diplomskog ili poslijediplomskog studija. Autori su sveučilišni profesori i stručnjaci s velikim iskustvom u odgoju i obrazovanju ili u istraživanjima i zastupanju politike socijalne pravednosti u pristupu osobama s invaliditetom i djeci s teškoćama. Uz hrvatske autore, koji su sami sudjelovali u stvaranju uvjeta za školu za sve u Hrvatskoj od početaka takozvane integracije djece s teškoćama, svoj su doprinos ovom djelu dale i autorice s uglednih sveučilišta iz država koje prednjače u procesima odgojno-obrazovne inkluzije (Engleska, Norveška i Kanada). Budući Hrvatska nema još dovoljno iskustva u organiziranju škola koje će odgovarati svima, počevši od metoda poučavanja do rukovođenja školom, neka su poglavlja posvećena upravo upoznavanju iskustava drugih država da bi njihova iskustva u istraživanjima i praksi mogli koristiti kao smjernice daljnjeg razvoja škole za sve u Hrvatskoj. S druge strane kroz pregled vlastitih istraživanja urednice ove knjige i njenih suradnika može se pratiti razvoj istraživanja i prakse na području inkluzije u Hrvatskoj. Prilikom pristupanja pisanju ove knjige namjera autora je bila dati doprinos podizanju razine informiranosti i spoznaja na planu odgojno- obrazovnog uključivanja u Hrvatskoj, posebno budućih nositelja razvoja u školstvu, a sadašnjih studenata. Knjiga može posebno biti od koristi u cijeloživotom obrazovanju sadašnjih odgojno-obrazovnih djelatnika i doprinijeti razvoju njihovih profesionalnih kompetencija za osuvremenjivanje hrvatske škole.
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ljiljana Igrić (ljiljana.igric@public.carnet.hr), 25. Svi. 2015. u 12:18 sati