crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 762658

Knjiga

Autori: Igrić, Ljiljana; Fulgosi-Masnjak, Rea; Wagner Jakab, Ana; Cvitković, Daniela; Dragojević, Davorka; Huzjak, Maja; Kušter, Barbara; Kiš- Glavaš, Lelia; Nikolić, Branko; Pantić, Zdenka; Pintarić Mlinar, Ljiljana; Rakić, Vini; Sekušak- Galešev, Snježana; Stančić, Zrinjka; Vidalina, Višnja; Žic Ralić, Anamarija; Žmegač, Ana
Naslov: Učenik s teškoćama između škole i obitelji
( Student with disability between school and family )
Vrsta knjige: monografija
Izdavač: Centar inkluzivne potpore IDEM
Grad: Zagreb
Godina: 2014
Stranica: 200
ISBN: 978-953-98972-3-7
Ključne riječi: učenici s teškoćama; inkluzivna škola; vršnjaci; obitelj djece s teškoćama; tolerancija; programi intervencija; škola za sve
( students with disabilities; inclusive school; peers; family of children with disability; tolerance; intervention programmes )
Sažetak:
Monografija „Učenik s teškoćama između škole i obitelji“ namijenjena je hrvatskoj stručnoj javnosti s ciljem doprinosa boljem poznavanju ključnih čimbenika za ostvarenje škole koja poštuje različitost i spremna je prihvatiti svakog učenika bez obzira radi li se o nadarenom ili učeniku s teškoćama ili pak pripadniku neke manjinske zajednice. Da bi stručnjaci u školi mogli provesti učinkovite pristupe procesu učenja oni moraju poznavati mehanizme razvoja nekih ponašanja kod učenika kao i međudjelovanje učenika s teškoćama i vršnjaka te utjecaj učitelja i roditelja na učenike s teškoćama i vršnjake. Stoga se u ovoj knjizi posvećuje posebna pažnja školi, njenim učiteljima i odnosima među vršnjacima. Kompetentni učitelji i stručni suradnici u hrvatskim školama, koji sami prihvaćaju različitost kao vrijednost, svojim će stručnim pristupom osiguravati svakom učeniku osjećaj pripadnosti svom razredu i školi. Učitelji kao model ponašanja i njihov odnos prema učenicima s teškoćama je istraživan u Hrvatskoj, no još se uvijek nedovoljno čini u praksi školstva na razvoju vještina i kompetencija nastavnika da bili pozitivan model učenicima. Nezaobilazna je uloga vršnjaka, njihov odnos prema učenicima s teškoćama i njihovo prihvaćanje. Ključni, ali još uvijek nedovoljno iskorišten čimbenik uspješnog odgojno-obrazovnog djelovanja škole je suradnja s obitelji. Potrebno je upoznati stavove i vrijednosti obitelji učenika te kako ih roditelji svojim odgojnim postupcima prenose djeci. Nerijetko roditelji vršnjaka zauzimaju stav odbijanja inkluzivnog obrazovanja učenika s teškoćama i mogućnosti da im se dijete druži s vršnjakom s teškoćama te je nužno i roditelje vršnjaka uključiti u proces razvoja „ škole za sve“. Nedostatak literature u Hrvatskoj koja se koristi znanstveno evaluiranim pristupima i programima u razvoju „škole za sve“ potakla je autore da na jednom mjestu ukratko prikažu rezultate istraživačkih projekta koji su se bavili neposrednom okolinom učenika i detaljniji prikaz posljednjeg u nizu projekata, projekt pod nazivom „Programi intervencija i neki okolini faktori edukacijskog uključivanja“. Radi se o istraživačkim projektima Edukacijsko- rehabilitacijskog Fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, financiranih od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske, koje su provodili suradnici Odsjeka za inkluzivnu edukaciju i rehabilitaciju pod voditeljstvom prof.dr.sc. Ljiljane Igrić.
Projekt / tema: 013-0000000-2354
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstvena
Znanstvena područja:
Sociologija,Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ljiljana Igrić (ljiljana.igric@public.carnet.hr), 25. Svi. 2015. u 22:38 sati
Napomene:
Premda je znanstveni projekt 013-0000000-2354 završio, knjiga je kao rezultat istog naknadno tiskana iz sredstava EU projekta CIP IDEM-a



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4