crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 763432

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Igrić, Ljiljana
Naslov: Škola i upravljanje procesima inkluzije
( School and inclusion process management )
Knjiga: Osnove edukacijskog uključivanja – Škola po mjeri svakog djeteta je moguća
Urednik/ci: Igrić, Ljiljana
Izdavač: Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet i Školska knjiga
Grad: Zagreb
Godina: 2015
Raspon stranica:: 124-157
Ukupni broj stranica u knjizi:: 400
ISBN: 978-953-0-31593-8
Ključne riječi: Inkluzivna kultura škole, upravljanje razredom, vršnjački odnosi, poučavanje
( inclusive school culture, clasroom management, peer relationship, teaching )
Sažetak:
Za ostvarenje socijalne pravednosti, ključnog zadataka inluzivne škole potrebna su nova znanja i vještine kako rukovodstva škole, posebno ravnatelja, tako i nastavnika škole. I nekad je bila važna uloga ravnatelja, međutim inkluzivna škola zahtjeva mnogo više, jer je upravo ta uloga ključna za spremnost škole na promjene. Teško je govoriti u kojoj mjeri ravnatelji danas u hrvatskim školama vode računa o svemu onom što osigurava inkluzivnu kulturu škole. Ipak je poznato da su neke škole više, a neke manje spremne uključivati učenike s teškoćama. Ravnateljima u školama u Hrvatskoj pomažu stručni suradnici i često se kvaliteta rada suradnika bilo pedagoga, edukacijsko-rehabilitacijskog stručnjaka ili psihologa odražava se na inkluzivnost škole. Za inkluzivnu klimu razreda odgovorni su nastavnici i njihove vještine i znanja o upravljanju razredom. Koliko su vješti i kakvi su njihovi stavovi prema uključivanju najbolje se vidi iz atmosfere, posebno nižih (1.-4.) razreda ili, drugim riječima, da li je učenik s teškoćama prihvaćen ili nije od svojih vršnjaka. Oni nastavnici koji koriste u velikoj mjeri proaktivni stil, te imaju dobar odnos s učenicima i vode računa o njihovim procesima učenja, a ne samo o konačnom rezultatu, usvojenom gradivu biti će uspješni rukovoditelji svojih razreda. Dobra inkluzivna klima u školi i razredu znači da su dobri vršnjački odnosi. Ako se taj cilj nije postigao onda se ne može niti govoriti o inkluzivnoj školi. Kako istraživanja pokazuju odnosi učenika s teškoćama i njihovih vršnjaka mogu biti uspješni, što je važan korak za život učenika s teškoćama, a kasnije odrasle osobe u svojoj sredini kao njen punopravni član. Najnovija istraživanja usmjerena su na to kako na obrazovnom planu postići veći napredak učenika s teškoćama uz primjenu programa u kojima zajedno uče i djeca s teškoćama i njihovi vršnjaci.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Pregledni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: Ljiljana Igrić (ljiljana.igric@public.carnet.hr), 30. Svi. 2015. u 01:54 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4