Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu (CROSBI ID 218937)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Živčić-Bećirević, Ivanka ; Smojver-Ažić, Sanja ; Martinac-Dorčić, Tamara
hrvatski
Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu
Akademsko odugovlačenje je jedan od čestih problema studenata, a pored negativnih efekata na akademska postignuća, može se odraziti i na druge aspekte njihovoga funkcioniranja. Usprkos brojnim istraživanjima, još uvijek nije do kraja objašnjeno koji sve čimbenici sudjeluju u akademskom odugovlačenju. Ovim se radom provjeravao odnos akademskog odugovlačenja i različitih aspekata prilagodbe i akademskog uspjeha studenata, kao i doprinos ispitne anksioznosti, atribucija akademskog uspjeha i ciljnih orijentacija objašnjenju sklonosti odugovlačenju nakon kontrole doprinosa crta ličnosti. Reprezentativan uzorak od 240 studenata Sveučilišta u Rijeci (162 djevojke i 78 mladića) ispitan je tijekom prvog i četvrtog semestra studija. Na prvoj godini primijenjen je Upitnik petofaktorskog modela ličnosti, a na drugoj su primijenjene Ljestvica odugovlačenja, Upitnik ispitne anksioznosti, Ljestvica ciljnih orijentacija i Beckova ljestvica depresivnosti. Rezultati su potvrdili povezanost akademskog odugovlačenja sa svim aspektima prilagodbe studenata u očekivanom smjeru. Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su, nakon kontrole crta ličnosti (od kojih je samo savjesnost značajan negativan prediktor), ispitna anksioznost i ciljna orijentacija na izbjegavanje truda značajni pozitivni prediktori odugovlačenja, dok je atribucija akademskog uspjeha trudu značajan negativan prediktor. Dobiveni rezultati daju smjernice za buduća istraživanja kao i preporuke za planiranje intervencijskih programa za studente.
odugovlačenje ; atribucije uspjeha ; ciljne orijentacije ; crte ličnosti ; pshološka prilagodba studenata
Ovaj rad je sufinanciralo Sveučilište u Rijeci projektom broj 13.04.1.3.15
engleski
Determinants of Procrastination in Academic Settings
nije evidentirano
procrastination ; attribution of success ; goal orientation ; personality traits ; student adjustment to college
nije evidentirano
Podaci o izdanju
24 (1)
2015.
47-67
objavljeno
1330-0288
1848-6096
10.5559/di.24.1.03