crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 764691

Časopis

Autori: Živčić-Bećirević, Ivanka; Smojver-Ažić, Sanja; Martinac Dorčić, Tamara
Naslov: Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu
( Determinants of Procrastination in Academic Settings )
Izvornik: Društvena istraživanja (1330-0288) 24 (2015), 1; 47-67
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: odugovlačenje; atribucije uspjeha; ciljne orijentacije; crte ličnosti; pshološka prilagodba studenata
( procrastination; attribution of success; goal orientation; personality traits; student adjustment to college )
Sažetak:
Akademsko odugovlačenje je jedan od čestih problema studenata, a pored negativnih efekata na akademska postignuća, može se odraziti i na druge aspekte njihovoga funkcioniranja. Usprkos brojnim istraživanjima, još uvijek nije do kraja objašnjeno koji sve čimbenici sudjeluju u akademskom odugovlačenju. Ovim se radom provjeravao odnos akademskog odugovlačenja i različitih aspekata prilagodbe i akademskog uspjeha studenata, kao i doprinos ispitne anksioznosti, atribucija akademskog uspjeha i ciljnih orijentacija objašnjenju sklonosti odugovlačenju nakon kontrole doprinosa crta ličnosti. Reprezentativan uzorak od 240 studenata Sveučilišta u Rijeci (162 djevojke i 78 mladića) ispitan je tijekom prvog i četvrtog semestra studija. Na prvoj godini primijenjen je Upitnik petofaktorskog modela ličnosti, a na drugoj su primijenjene Ljestvica odugovlačenja, Upitnik ispitne anksioznosti, Ljestvica ciljnih orijentacija i Beckova ljestvica depresivnosti. Rezultati su potvrdili povezanost akademskog odugovlačenja sa svim aspektima prilagodbe studenata u očekivanom smjeru. Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđeno je da su, nakon kontrole crta ličnosti (od kojih je samo savjesnost značajan negativan prediktor), ispitna anksioznost i ciljna orijentacija na izbjegavanje truda značajni pozitivni prediktori odugovlačenja, dok je atribucija akademskog uspjeha trudu značajan negativan prediktor. Dobiveni rezultati daju smjernice za buduća istraživanja kao i preporuke za planiranje intervencijskih programa za studente.
Projekt / tema: 13.04.1.3.15
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Current Contents Connect (CCC)
Scopus
SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://hrcak.srce.hr/index.php?show=clanak&id_clanak_jezik=204094
Broj citata:
Altmetric:
DOI: 10.5559/di.24. 1. 03
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Odrednice odugovlačenja u akademskom kontekstu
Upisao u CROSBI: Ivanka Živčić-Bećirević (izivcic@ffri.hr), 9. Lip. 2015. u 10:14 sati
Napomene:
Ovaj rad je sufinanciralo Sveučilište u Rijeci projektom broj 13.04.1.3.15



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4