Autori: Šojat-Bikić, Maja
Naslov: Izložbe Muzeja grada Zagreba na internetu od 1909. godine do danas
( Exhibitions of Zagreb City Museum on the Internet since 1909 )
Izvornik: Informatica museologica (0350-2325) 44 (2013), 1-4; 167-171
Ključne riječi: Muzej grada Zagreba; izložbe; internet
( Zagreb City Museum; exhibitions; Internet )
Zbirke i izložbe čine jezgru muzejske djelatnosti te, prema tome, i jezgru muzejske mrežne stranice. Jedna od primarnih zadaća muzejske mrežne stranice jest privlačenje posjetitelja u muzej. Stoga većina muzejskih mrežnih stranica sadržava informacije o aktualnim i budućim izložbama, a znatno rjeđe o svim izložbama održanim od osnutka muzeja do danas. Obično se u prigodnim muzejskim izdanjima, u povodu važnijih obljetnica muzeja, navodi popis održanih izložaba s osnovnim podacima: naslovom izložbe te vremenom i mjestom njezina održavanja. Međutim, takve su obljetničke tiskovine fiksirane na papiru i ograničene volumenom te bilježe, uz najosnovnije podatke, samo izložbe održane u nekom vremenskom razdoblju. Pritom se ne zna o kakvoj je izložbi riječ, tko su autori i organizatori itd. Jedino rješenje nudi internet. Online arhiva muzejskih izložaba može neograničeno rasti, kontinuirano se dopunjavati i korigirati. Istraživanjem online arhive muzejskih izložaba može se mnogo saznati i o institucionalnoj izložbenoj politici. Budući da su i muzejske izložbe artefakti vremena, njihova tematika i oblikovanje odražavaju društveno-politički i gospodarski kontekst u kojemu su nastale. Također je moguće steći znanja o kooperativnosti muzeja u zajedničkim izložbenim projektima – suradnji s drugim muzejima, arhivima, knjižnicama, centrima za kulturu, udrugama, pojedincima itd. Jedan od najzahtjevnijih segmenata mrežne stranice Muzeja grada Zagreba (www.mgz.hr) bila je upravo online arhiva izložaba. Riječ je o opsežnome istraživačkom radu i prikupljanju različitih izvora informacija o održanim izložbama, od prve, tzv. Trenkove izložbe, priređene 1909. godine u kuli iznad Kamenitih vrata, do recentnih izložaba u 2014. godini. Dakako, online arhiva izložaba kontinuirano će se dopunjavati i nikada neće biti dovršena, što je sudbina svake mrežne stranice kojoj je cilj “održavati se na životu” te privlačiti stare i nove korisnike.
Kategorija: Stručni
Informacijske i komunikacijske znanosti
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE