crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 767510

Zbornik radova

Autori: Jovanović, Veljko; Brdar, Ingrid
Naslov: Kros-kulturna usporedba hedonističke i eudamonističke dobrobiti studenata
( Cross-cultural comparison of students' hedonic and eudaimonic well-being )
Izvornik: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa - sažeci priopćenja
Skup: 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, 16.-18. travnja 2015
Ključne riječi: subjektivna dobrobit; eudamonistička dobrobit; hedonistička dobrobit; kros-kulturna usporedba
( subjective well-being; hedonistic well-being; eudaimonistic well-being; cross-cultural comparison )
Sažetak:
Sreća je jedan od najvažnijih kriterija dobrobiti. Ona se najčešće definira kao subjektivna dobrobit (kognitivno vrednovanje života ispunjenog pozitivnim emocijama, a bez negativnih emocija), što je u skladu s hedonističkom perspektivom. Eudamonistička perspektiva ističe važnost smislenog života samoaktualizacije. Međunarodna istraživanja poput Gallup World Poll i World Values Survey pokazuju da je sreća ljudi koji žive u siromašnijim europskim državama ispod svjetskog prosjeka. Usporedba dobrobiti u Hrvatskoj i susjednim državama bila je ograničena na podatke dovene u ovakvim istraživanjima, koja različite indikatore dobrobiti mjere pomoću nekoliko pitanja. Cilj ovog istraživanja bio je usporediti hedonističku i eudamonističku dobrobit kod studenata iz pet susjednih država: Hrvatske (N = 217), Bosne i Hercegovine (N = 297), Crne Gore (N = 136), Srbije (N = 233) i Austrije (N = 209). Sudionici su putem interneta ispunili upitnike koji mjere subjektivnu i psihološku dobrobit, opće zadovoljstvo životom i zadovoljstvo u pojedinim domenama života. Rezultati pokazuju da studenti u ovim državama imaju podjednaku eudaimoničku dobrobit (psihološku i socijalnu dobrobit te smisao u životu), ali se razlikuju u traganju za smislom u životu, koje je najizraženije kod studenata u Hrvatskoj. Na mjerama subjektivne dobrobiti utvrđene su razlike u zadovoljstvu životom (najniže kod studenata iz BiH, a najviše kod studenata iz Austrije) i razini negativnih emocija (najizraženije kod studenata iz BiH), dok u razini pozitivnih emocija nema razlike. Studenti imaju podjednako zadovoljstvo u tri područja (zdravlje, odnosi i postignuće), a razlikuju se u zadovoljstvu standardom, sigurnošću, pripadnošću i sigurnošću u budućnosti). Rezultati ovog istraživanja podržavaju razlikovanje hedoničkih i eudaimoničkih komponenti dobrobiti i upćuju na to da se loši socio-ekonomski uvjeti života najviše odražavaju na hedonističku dobrobi, dok je njihov efekt na eudamonističku dobrobit znatno manji.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Ingrid Brdar (ibrdar@ffri.hr), 30. Lip. 2015. u 14:39 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4