crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 767560

Knjiga

Autori: Lončarić, Darko
Naslov: Motivacija i strategije samoregulacije učenja: teorija, mjerenje i primjena
( Motivation and Self-Regulated Learning Strategies: Theory, Measurement and Application )
Vrsta knjige: priručnik
Izdavač: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad: Rijeka
Godina: 2014
Stranica: 157
ISBN: 978-953-7917-03-6
Ključne riječi: Samoregulirano učenje; Motivacija; Strategije učenja
( Self-regulated learning; Motivation; Learning strategies )
Sažetak:
Na početku je definirana samoregulacija i pružen je povijesni pregled modela samoregulacije, nakon čega se izlaganje usmjerava na samoregulirano učenje. Prikazano je kako su se razmišljanja o proaktivnosti i reaktivnosti učenika odrazila na reforme i politike obrazovanja u SAD-u, čime je u ovoj knjizi model samoreguliranog učenja dobio povijesni i razvojni kontekst. Posebna pozornost posvećena je modelima samoreguliranog učenja iz socijalno-kognitivne perspektive učenja. Opisane su strategije učenja prema različitim modelima, a izlaganje je prošireno sa strategijama suočavanja sa školskim neuspjehom te je dan osvrt na ove, do sada prilično odvojene, istraživačke perspektive. Istraživanje obrambenog obrasca samoreguliranog učenja bilo bi otežano izostavljanjem važnih konstrukata opisanih u ovim i narednim poglavljima. U nastavku su opisani neki opći modeli kognitivnih i motivacijskih odrednica samoreguliranog učenja, da bi se izlaganje kasnije usmjerilo na dihotomne modele koji više ili manje eksplicitno opisuju proaktivne i obrambene obrasce u ljudskom ponašanju i u učenju. Na kraju teoretskog dijela izložen je kratki osvrt na novu sintezu i klasifikaciju komponenti te je prikazan hipotetski model njihovog međusobnog odnosa i utjecaja na ishode učenja koji tek prolazi prve faze empirijske provjere. Predzadnji dio knjige usmjeren je na prikaz primjera primjene koncepta samoregulacije učenja u praktičnom radu poučavatelja i u poticanju procesa samostalnog učenja u različitim formalnim, informalnim i neformalnim oblicima obrazovanja. Ponovo je naglašen socio- kognitivni okvir za primjenu principa poticanja samoregulacije, a obrađeni su i suvremeni pristupi uključivanja informacijsko- komunikacijske tehnologije kao sredstva za poticanje samoregulacije u učenju. Izneseni su temeljni principi poticanja samoregulacije učenja, cjeloviti primjeri intervencijskih programa, kao i primjeri primjene u različitim nastavnim predmetima. U zadnjem dijelu knjige prikazan je razvoj baterije mjera pod nazivom Motivacijske i kognitivne komponente samoregulacije učenja, pri čemu su komponente razvrstane na kognitivna i motivacijska uvjerenja te kognitivne i motivacijske strategije. Pri izradi mjera ponovo se posebna pozornost posvetila pokazateljima obrambene samoregulacije učenja. U prilogu su prikazane i skale u formi spremnoj za primjenu, a naveden je i prvi prilog izradi normi za učenike i učenice viših razreda osnovne škole. Rezultati metrijskih karakteristika prikazanih skala ukazuju na zadovoljavajuću konstruktnu valjanost, pri čemu je opravdanost podjele komponenti na proaktivan i obrambeni obrazac i empirijski potvrđena.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstvena
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Puni text rada: 767560.Loncaric_Motivacija_Samoregulacija_Ucenje_e_knjiga_3.pdf (tekst priložen 30. Lip. 2015. u 21:02 sati)
URL Internet adrese: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnxsb25jYXJpY2R8Z3g6NmE5YmUxMGVmM2Q3ZDlmMw
Upisao u CROSBI: Darko Lončarić (dloncaric@uniri.hr), 30. Lip. 2015. u 21:02 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4