crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 768843

Časopis

Autori: Slavić, Anđelka; Rijavec, Majda
Naslov: Školska kultura, stres i dobrobit učitelja
( School culture, stress and well-being of teachers )
Izvornik: Napredak: časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 156 (2015), 1-2; 93-114
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: psihološka dobrobit; stres; subjektivna dobrobit; školska kultura; učitelji
( psychological well-being; stress; subjective well-being; school culture; teachers )
Sažetak:
U školi koja ima obilježja profesionalne zajednice učenja, naglašava se važnost stvaranja suradničke školske kulture. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati doprinos faktora suradničke školske kulture (suradničko vodstvo, suradnja učitelja, profesionalni razvoj, zajednički cilj, kolegijalna podrška i partnerstvo u učenju) u objašnjenju stresa te subjektivne i psihološke dobrobiti učitelja. U istraživanju je sudjelovalo 256 učitelja iz sedam osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Primijenjeni su: Upitnik o školskoj kulturi (Gruenert i Valentine, 1998.), Skala percipiranog stresa (Cohen i sur., 1983.), Skala zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985.), Skala zadovoljstva učiteljskim poslom (Ho i Au, 2006.) i Skala psihološkog procvata (Diener i sur., 2009.). Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom potvrđeno je da su faktori suradničke školske kulture pozitivni prediktori dobrobiti i negativni prediktori stresa kod učitelja. Faktor partnerstvo u učenju pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju stresa i dobrobiti učitelja.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Školska kultura, stres i dobrobit učitelja
Upisao u CROSBI: Majda Rijavec (majda.rijavec@ufzg.hr), 10. Srp. 2015. u 09:47 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4