Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Školska kultura, stres i dobrobit učitelja (CROSBI ID 219716)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Slavić, Anđelka ; Rijavec, Majda Školska kultura, stres i dobrobit učitelja // Napredak (Zagreb), 156 (2015), 1-2; 93-114

Podaci o odgovornosti

Slavić, Anđelka ; Rijavec, Majda

hrvatski

Školska kultura, stres i dobrobit učitelja

U školi koja ima obilježja profesionalne zajednice učenja, naglašava se važnost stvaranja suradničke školske kulture. Cilj je ovog istraživanja bio ispitati doprinos faktora suradničke školske kulture (suradničko vodstvo, suradnja učitelja, profesionalni razvoj, zajednički cilj, kolegijalna podrška i partnerstvo u učenju) u objašnjenju stresa te subjektivne i psihološke dobrobiti učitelja. U istraživanju je sudjelovalo 256 učitelja iz sedam osnovnih škola u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Primijenjeni su: Upitnik o školskoj kulturi (Gruenert i Valentine, 1998.), Skala percipiranog stresa (Cohen i sur., 1983.), Skala zadovoljstva životom (Diener i sur., 1985.), Skala zadovoljstva učiteljskim poslom (Ho i Au, 2006.) i Skala psihološkog procvata (Diener i sur., 2009.). Provedenom hijerarhijskom regresijskom analizom potvrđeno je da su faktori suradničke školske kulture pozitivni prediktori dobrobiti i negativni prediktori stresa kod učitelja. Faktor partnerstvo u učenju pojedinačno najviše doprinosi objašnjenju stresa i dobrobiti učitelja.

psihološka dobrobit; stres; subjektivna dobrobit; školska kultura; učitelji

nije evidentirano

engleski

School culture, stress and well-being of teachers

nije evidentirano

psychological well-being; stress; subjective well-being; school culture; teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

156 (1-2)

2015.

93-114

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Psihologija