crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 770633

Zbornik radova

Autori: Kolić-Vehovec, Svjetlana; Pahljina-Reinić, Rosanda; Rončević Zubković, Barbara
Naslov: Osobine studenata i kvaliteta nastave kao odrednice uspješnosti na početku studija
( Characteristics of students and the quality of teaching as determinants of success at the start of the study )
Izvornik: 2. Dani obrazovnih znanosti: “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”: Program i sažeci radova / Marušić, Iris (ur.). - Zagreb : Institut za društvena istraživanja u Zagrebu , 2014. 40-41 (ISBN: 978-953-6218-62-2).
Skup: 2. Dani obrazovnih znanosti: “Uloga istraživanja u obrazovnim promjenama”
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 16.-17.10. 2014.
Ključne riječi: uspješnost studenata; motivacija; predznanje; kvaliteta nastave
( success of students; motivation; prior knowledge; quality of teaching )
Sažetak:
Dosadašnja ispitivanja uspješnosti studenata najčešće su bila usmjerena ili na osobne ili na okolinske odrednice. Cilj ovog istraživanja bio je integrativno pristupiti ovom pitanju i ispitati zajedničke učinke predznanja, motivacije, strategija učenja i percipirane kvalitete nastave na uspješnost studenata na početku studija. U istraživanju je sudjelovalo 422 studenata prve godine tehničkih, društvenih i humanističkih studija na Sveučilištu u Rijeci. Sudionici su tijekom ljetnog semestra ispunjavali upitnik o iskustvu studiranja na kolegiju prethodnog semestra koji je prema podacima iz ISVU sustava procijenjen kao kolegij niske prolaznosti (manje od 60%). Upitnik je uključivao skale samoprocjena predznanja, ciljnih orijentacija, interesa za predmet, strategija učenja, stečenih generičkih kompetencija i samoefikasnosti te skalu procjene kvalitete nastave. Prikupljeni su i podaci o završnoj ocjeni na kolegiju. Uspješnost studenata operacionalizirana je kroz završnu ocjenu na kolegiju te percepciju stečenih kompetencija na kolegiju i percepciju samoefikasnosti. Regresijskim analizama ustanovljeno je da ispitivane varijable objašnjavaju oko 50% varijance percepcije stečenih kompetencija i samoefikasnosti u oba znanstvena područja, dok završnu ocjenu ove varijable objašnjavaju u znatno manjoj mjeri: u tehničkom području 35%, a u društvenom i humanističkom području 19%. Na kolegijima iz tehničkog područja u sva tri kriterija utvrđeni su slični pozitivni (percipirano predznanje i ciljne orijentacije) i negativni prediktori (površinske strategije učenja). Pored navedenih prediktora percepciju stečenih kompetencija na kolegiju određuju i percipirana kvaliteta nastave te interes za kolegij. Te su se dvije varijable pokazale pozitivnim prediktorima percepcije stečenih kompetencija i na kolegijima društvenog i humanističkog područja. S druge strane, završna ocjena na kolegijima društvenog i humanističkog područja određena je samo površinskim strategijama učenja kao negativnim prediktorom, dok je percipirana samoefikasnost određena ve- ćim skupom prediktora, uključujući predznanje, ciljne orijentacije i interes. Rezultati ovog istraživanja potvrđuju važnost integriranog ispitivanja osobnih i okolinskih odrednica uspješnosti studenata, ali i potrebe za uključivanjem različitih mjera uspješnosti studiranja. Iako percipirana kvaliteta nastave nije značajan prediktor završne ocjene
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL Internet adrese: http://www.idi.hr/doz2014/DOZ2014_Knjiga_sazetaka.pdf
Upisao u CROSBI: Barbara Rončević Zubković (roncevic@ffri.hr), 22. Srp. 2015. u 13:21 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4