Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razvoj metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i stavova prema čitanju u ranoj adolescenciji: učinak na razumijevanje teksta (CROSBI ID 626134)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda Razvoj metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i stavova prema čitanju u ranoj adolescenciji: učinak na razumijevanje teksta // 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip et al. (ur.). Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2014. str. 71-71

Podaci o odgovornosti

Kolić-Vehovec, Svjetlana ; Rončević Zubković, Barbara ; Pahljina-Reinić, Rosanda

hrvatski

Razvoj metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i stavova prema čitanju u ranoj adolescenciji: učinak na razumijevanje teksta

Čitalačka pismenost jedna je od ključnih kompetencija koje djeca trebaju razviti tijekom školovanja jer je preduvjet za uspješno sudjelovanje u suvremenom svijetu. Međutim, međunarodna istraživanja kao što je PISA pokazuju da većina djece ne dostiže najviše razine razumijevanja teksta (Mullis, Martin, Foy, & Drucker, 2012 ; OECD, 2010a) koje zahtjevaju usklađivanje različitih vještina I strategija tijekom čitanja. Metakognitivno znaje o strategijama čitanja preduvjet je uspješnog nadgledanja i kontrole vlastitog čitanja s ciljem dobrog razumijevanja teksta. Učenici trebaju poznavati strategije i trebaju biti spremni/voljni primjereno ih koristiti. Znanje i korištenje različitih strategija čitanja pomaže učenicima uspješno učiti iz teksta (Flavell, Miller, & Miller, 1993). Cilj je ovog istraživanja bio ispitati razvojne promjene u metakognitivnom znanju o strategijama čitanja i stavovima prema čitanju za zabavu I čitanju za školu tijekom rane adolescencije (od 10 do 14 godina) uzimajući u obzir spol učenika. Također smo htjeli provjeriti model odnosa između spola, stavova prema čitanju, metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i razumijevanja teksta na svakom uzrastu. U istraživanju je sudjelovalo 175 učenika koji su prvi puta ispitani u 4. razredu, a onda ponovno u 6. i 8. razredu. Dobiveni rezultati pokazuju da se metakognitivno znanje o strategijama čitanja kontinuirano povećava tijekom rane adolescencije, dok se stavovi prema čitanju za zabavu kontinuirano pogoršavaju u periodu od 4. do 8. razreda, a stavovi prema čitanju školskih sadržaja naglo se pogoršavaju između 6. i 8. razreda. Djevojčice dosljedno pokazuju bolje metakognitivno znanje o strategijama čitanja, kao i pozitivniji stav prema čitanju za zabavu i čitanju za školu. Model odnosa između spola, stavova prema čitanju, metakognitivnog znanja o strategijama čitanja i razumijevanja teksta koji uključuje samo čitanje za zabavu bolje se podudara s podacima, nego model koji uključuje i čitanje za školu. Spol ima učinak na stavove prema čitanju za zabavu koji dosljedno predviđaju razumijevanje teksta direktno i indirektno preko metakognitivnog znanja o strategijama čitanja tijekom rane adolescencije.

metakognitivno znanje ; strategije čitanja ; stavovi prema čitanju ; razumijevanje teksta

nije evidentirano

engleski

Development of Metacognitive Knowledge of Reading Strategies and Attitudes Toward Reading in Early Adolescence: The Effect on Reading Comprehension

nije evidentirano

metacognitive knowledge ; reading strategies ; attitudes toward reading ; text comprehension

nije evidentirano

Podaci o prilogu

71-71.

2014.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka

Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna

Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD)

978-953-55079-4-9

Podaci o skupu

22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju – uloga i izazovi za psihologe

predavanje

05.11.2014-08.11.2014

Rovinj, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija