crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 770800

Zbornik radova

Autori: Pahljina-Reinić, Rosanda; Kolić-Vehovec, Svjetlana
Naslov: Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije i postignuće u akademskom okruženju
( Effects of personal and contextual achievement goals on emotions and achievement in academic settings )
Izvornik: 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe - Knjiga sažetaka / Pavlin-Bernardić, Nina ; Jokić, Boris ; Lopižić, Josip ; Putarek, Vanja ; Vlahović-Štetić, Vesna (ur.). - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo , 2014. 112-112 (ISBN: 978-953-55079-4-9).
Skup: 22. Godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Kako obrazovanju dodati boju - uloga i izazovi za psihologe
Mjesto i datum: Rovinj, Hrvatska, 5-8.11.2014.
Ključne riječi: osobni ciljevi postignuća; kontekstualni ciljevi postignuća; akademske emocije; akademsko postignuće
( personal achievement goals; contextual achievement goals; achievement emotions; academic achievement )
Sažetak:
Teorijski okvir ovog istraživanja predstavljaju suvremeni modeli samoreguliranog učenja koji naglašavaju važnost integracije kognitivnih, motivacijskih i afektivnih komponenti učenja, kao i teorija ciljeva postignuća. Pri tom je glavni cilj ovog istraživanja bio ispitati integrirano učinke osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na širi raspon doživljenih emocija i postignuća učenika u učenju ekspozitornog teksta. Istraživanje je provedeno na uzorku od 232 srednjoškolaca, u razrednim odjelima u okviru redovne nastave. Odjeljenja su raspoređena u jedan od tri eksperimentalna uvjeta (usmjerenost na učenje, usmjerenost na izvedbu putem uključivanja, kombinacija usmjerenost na učenje/usmjerenost na izvedbu putem uključivanja) i jedan kontrolni uvjet. Manipulacija kontekstualnih ciljeva postignuća izvršena je uputom za indukciju ciljne strukture zadatka učenja teksta. U uvjetu usmjerenosti na učenje istaknuta je intrinzična vrijednost zadatka učenja i naglašena mogućnost stjecanja novih znanja kao osnovna svrha učenja. U uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja, naglasak je bio na učenju kao pripremi za provjeru znanja uz ocjenjivanje, a s ciljem postizanja što boljih rezultata u usporedbi s drugim učenicima. Uputa za uvjet multiplih ciljeva sadržavala je istovremeno elemente obje upute, dok su učenicima u kontrolnom uvjetu prezentirane samo proceduralne informacije. Osobne ciljne orijentacije procijenjene su skalama iz upitnika Komponente samoreguliranog učenja (Niemivirta, 1996, 1998) i Skala uzoraka adaptivnog učenja (Midgley i sur., 2000). Prema dominantnoj ciljnoj orijentaciji identificirana su četiri klastera: učenje, izvedba/izbjegavanje rada, izbjegavanje rada i nemotivirani. Emocije povezane s učenjem teksta procijenjene su skalama anksioznosti, dosade, uživanja i ponosa iz Upitnika akademskih emocija (Pekrun i sur., 2002), dok je neposredno i odgođeno postignuće učenika u učenju teksta procijenjeno zadacima prepoznavanja, dosjećanja i razumijevanja teksta. Rezultati su pokazali da na razini glavnih efekata, osobni ciljevi imaju značajne efekte prvenstveno na doživljene emocije, dok kontekstualni pokazuju glavninom učinke na postignuće u učenju teksta. Pozitivan emocionalan profil utvrđen je u klasteru usmjerenosti na učenje, pri čemu su ovi učenici u usporedbi s učenicima ostalih klastera iskazali niže razine anksioznosti i dosade, te više razine uživanja u učenju i ponosa. S druge strane, učenici u uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja i multiplom uvjetu, pokazali su bolje postignuće na razini dosjećanja i razumijevanja u usporedbi s preostalim uvjetima. U pogledu interakcija osobnih i kontekstualnih ciljeva, utvrđena je interakcija granične razine značajnosti u slučaju uživanja u učenju koja u određenoj mjeri sugerira važnost podudarnosti između osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 13.04.1.3.14.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: Rosanda Pahljina-Reinić (rosanda@ffri.uniri.hr), 23. Srp. 2015. u 13:09 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4